W Polsce kobiety stanowią 52 proc. populacji oraz aż 66 proc. osób kończących uczelnie wyższe. Mimo to ich udział w rynku pracy wynosi tylko 44 proc., a wkład w PKB zaledwie 39 proc. – wynika z raportu McKinsey&Company dot. sytuacji kobiet na rynku pracy. Eksperci wyliczyli, że lepsze wykorzystanie kobiecego potencjału mogłoby zwiększyć polski PKB o 9 proc., czyli 300 mld zł rocznie. Żabka wspiera rozwój kobiet i oferuje szansę prowadzenia lokalnego biznesu pod znaną marką. W 2020 roku ponad połowę kandydatów na franczyzobiorców stanowiły kobiety.
– Z własnego doświadczenia wiem, że kobiety to świetne kandydatki na franczyzobiorczynie – mają naturalne predyspozycje, by z sukcesem prowadzić własny biznes, w szczególności w handlu. Cechuje nas silna wola i determinacja, jesteśmy dobrze zorganizowane, potrafimy stawić czoła niemal każdemu wyzwaniu – to kluczowe, jeśli chcemy sprawdzić się w roli przedsiębiorcy. Ponadto uważam, że kobiety są z natury zdolne do odpowiedniego kierowania swoim zespołem. Jesteśmy empatyczne, potrafimy wczuć się w sytuację naszych pracowników, okazać zrozumienie, podchodzimy do wielu kwestii ze spokojem. Działając w ramach sieci Żabka, mam okazję każdego dnia doskonalić swoje kompetencje w zakresie prowadzenia własnego przedsiębiorstwa – zaznacza Iwona Bartnicka, franczyzobiorczyni ze Świnoujścia.
Zobacz również
Żabka tworzy przyjazne środowisko do rozwoju przedsiębiorczości kobiet, szczególnie w mniejszych miejscowościach, które oferują mniej alternatyw na rynku pracy. Sieć jest otwarta także na kobiety powyżej 60. roku życia, które chciałyby prowadzić lokalny biznes, i indywidualnie dostosowuje program szkoleń do każdego franczyzobiorcy i każdej franczyzobiorczyni. Wszyscy kandydaci przechodzą proces rekrutacji i szkoleń, który pozwala uzyskać im jednakowy poziom kompetencji do prowadzenia swojego sklepu pod szyldem sieci.
Rozpoczęcie biznesu z Żabką jest naprawdę łatwe. Na starcie działalności sieć oferuje swoim franczyzobiorcom nie tylko gotowy do prowadzenia sklep, ale także 17 tys. zł przychodu gwarantowanego miesięcznie przez pierwszy rok działalności. Dodatkowo, z okazji otwarcia nowej placówki, przedsiębiorca zyskuje obecnie bonus finansowy w wysokości 10 tys. zł. Dzięki gwarancjom od Żabki, franczyzobiorcy mogą skupić się na wdrożeniu w obowiązki, doskonaleniu swoich umiejętności czy stworzeniu grupy stałych klientów. Jednocześnie sieć nie wymaga dużego wkładu własnego – inwestycja w sklep po stronie przedsiębiorcy wynosi jedynie 5 tys. zł.
By dodatkowo zwiększyć bezpieczeństwo funkcjonowania na rynku, Żabka wprowadza w tym roku nowe rozwiązanie dla swoich franczyzobiorców. „Polisa na biznes” to unikatowa inicjatywa, niespotykana w innych sieciach. Jej celem jest zminimalizowanie ryzyka związanego z niepowodzeniem biznesowym w ramach własnej działalności – w momencie zakończenia współpracy ubezpieczenie pozwala pokryć ewentualne starty finansowe. Dodatkowym atutem oferowanego rozwiązania jest jego niski koszt. Polisa dostępna jest dla wszystkich franczyzobiorców bez względu na ich staż i sytuację finansową.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Warto dodać, że Żabka jest jedyną siecią handlową z parytetem w zarządzie. Liczba kobiet na stanowiskach dyrektorskich firmy także rośnie – w 2020 roku w Żabce aż 3 kobiety objęły stanowiska regionalnych dyrektorek sprzedaży.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jak widać, rozpoczęcie własnego biznesu z Żabką wymaga przede wszystkim chęci i motywacji, których kobietom nie można odmówić. Dzięki sieci wiele z nich realizuje swoje marzenie o byciu przedsiębiorcą i spełnia się w karierze w handlu.