fot. Facebook
W dzisiejszym cyfrowym świecie, coraz więcej firm chce łączyć rozrywkę online z promocją marki. Przestrzeń wirtualna cały czas wzbudza zainteresowanie. W metaświecie mogliśmy już odwiedzić np. kultową Rotundę PKO odtworzoną na platformie Decentraland.
Zobacz również
Integralną częścią życia wielu ludzi stały się także gry. Wiele firm korzysta z możliwości, jakie daje Roblox, który od dnia swojego debiutu na scenie gier wideo w 2004 roku, zdobył ogromną popularność i stał się symbolem kreatywności czy tworzenia społeczności. Marki często wykorzystują platformę do łączenia zabawy z edukacją. Taką drogą poszedł, np. ING Bank Śląski, który jako pierwszy w Polsce stworzył wirtualny świat i poprzez zabawę oraz pasję młodych, wsparł rozwój dobrych nawyków zarządzania pieniędzmi.
Nie mogło być inaczej i do grona firm obecnych na platformie Roblox dołączyła jedna z największych sieci sklepów spożywczych w Polsce – Żabka. Od teraz będzie można odwiedzić sklepy nie tylko w realu, ale także w świecie wirtualnym.
– Żabka Run: Porcja dobreGO!” na Roblox odwiedzone? W takim razie zgłoś się do konkursu i zgarnij żappsy! Jedyne co musisz zrobić, to podać swój 12-cyfrowy barecode (pod kodem kreskowym w apce Żappka), username z platformy Roblox oraz unikalny kod, który otrzymasz w grze „Żabka Run: Porcja dobreGo!” – pisze Żabka.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Sieć do zabawy dołączyła również walor edukacyjny. Jednym z kluczowych aspektów wkroczenia Żabki do Roblox jest promocja zdrowego odżywiania. Dla wielu osób może to brzmieć nietypowo w kontekście gier wideo, ale to właśnie tu, w wirtualnym świecie, gracze będą mieli okazję nie tylko zabawić się, ale także nauczyć się, jak dbać o swoje zdrowie i wzmocnić swoją pozycję w rankingu. Użytkownicy zostaną zachęceni do zgłębienia tajników dobrego odżywiania poprzez różnorodne aktywności i wyzwania w grach.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Każdego tygodnia osoba, która zajęła pierwsze miejsce w rankingu, zostaje nagrodzona aż 1400 żappsami, a kolejne dziewięć osób zdobywa 700 żappsów.
PS Reklamy w Roblox nie będą wyświetlane użytkownikom poniżej 13 roku życia
Roblox wprowadza nowe standardy dla wszystkich reklam na swojej platformie. Ich celem jest zwiększenie przejrzystości ofert reklamowych oraz wzrost bezpieczeństwa najmłodszych graczy.
PS2 „Artur, przyszykuj kadzidło” – czyli dzieci… odprawiają msze święte w Robloxie
W grze MMO Roblox dzieci odprawiały już msze święte czy organizowały pogrzeby. Zabawę dzieciaków komentowali influencerzy i księża, a same materiały trendowały na TikToku.