Konkurs Dyrektor e-Commerce Roku powstał z myślą o liderkach i liderach, którzy stoją za sukcesem nowatorskich projektów, działań i wdrożeń w handlu elektronicznym. Laureaci poprzednich trzech edycji potwierdzają, że praca w e-commerce wymaga interdyscyplinarnej wiedzy z wielu dziedzin, zdolności strategicznych, analitycznych oraz projektowych. Na pewno cechuje ich nieszablonowy styl myślenia, skuteczność działań i otwarcie na współpracę. Takich ludzi e-Izba chce wyszukać i nagrodzić.
Simply the Best
W poprzednich edycjach Grand Prix trafiło do Wojciecha Tomaszewskiego, dyrektora e-commerce i marketingu oraz członka zarządu Answear.com. Do Mikołaja Wezdeckiego, za działania na rzecz eobuwie.pl, który teraz rozwija e-commerce w LPP, oraz do Jakuba Gierszyńskiego, za działania w InterCars, a obecnie prezesa marki Melissa. Kim będzie laureatka lub laureat tegorocznej edycji?
Zobacz również
– Zwykle doceniamy projekty, efekty sprzedażowe i spektakularne kampanie, ale kluczem do sukcesu są przecież ludzie. To ich działanie, zaangażowanie i sposób myślenia decydują o sukcesie. Konkurs Dyrektor e-Commerce Roku jest po to, aby ich nagrodzić, uhonorować ich wkład w rozwój rynku e-commerce, wyeksponować dobre praktyki i standardy w naszej domenie – mówi Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej.
Wspólny sukces i efekty
Laureaci konkursu w głównej i pozostałych kategoriach są cenionymi ekspertami branży. Ich sukcesy docenia nie tylko kapituła, ale też zarządy firm. Otrzymują kolejne awanse lub rozwijają się w nowych projektach, uzupełniają wiedzę na zasadzie upskillingu. Ale obok nich stoją też skuteczne zespoły. To takie środowiska, które dyktują trendy, wyznaczają standardy pracy i osiągają ponadprzeciętne wyniki biznesowe. Jest ich w Polsce niemało. To dzięki nim krajowy e-commerce rozwija się w błyskawicznym tempie. Chodzi o sklepy, platformy internetowe, podmioty, które mają w strukturze sklepy lub działy e-commerce.
Szansa dla wszystkich
Dlatego zgłoszenia do konkursu mogą nadsyłać zarówno sami liderzy, ale też członkowie ich zespołów oraz współpracownicy i partnerzy. Dodatkowo każda osoba z branży e-commerce może nominować wyróżniających się liderów.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
– Zachęcamy do nadsyłania własnych kandydatur, swoich zespołów lub przełożonych czy partnerów, którzy wyróżniają się swoim wizjonerstwem i skutecznością. Zgłoszenia i możliwość nominacji dają większe szanse rewelacyjnym ekspertom e-commerce na pokazanie ich działań szerszej publiczności – dodaje Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zgłoszenia do kategorii indywidualnych są bezpłatne i są przyjmowane od 6 marca do 14 kwietnia na stronie wydarzenia. Natomiast do 20 marca poprzez maila wysłanego na adres [email protected] można docenić pracę lidera i nominować go do startu w konkursie.
– Konkurs „Dyrektor e-Commerce Roku 2023” to ciekawa inicjatywa, która pozwala wyróżnić konkretne osoby odpowiedzialne za sukcesy e-sklepów. W związku z coraz większą profesjonalizacją branży, w tym roku pojawiło się kilka nowych, ciekawych kategorii indywidualnych i zespołowych. Do udziału w konkursie zachęcamy zarówno przedstawicieli znanych marek, jak i podmiotów działających na rynku od niedawna. Warto skorzystać z tej możliwości i zaprezentować swoje sukcesy w e commerce całemu środowisku – mówi Jacek Kinecki, CEO Przelewy24.
– Sukces Allegro jest najlepszym dowodem na to, jak dzięki innowacyjności i pełnej orientacji na potrzeby klientów i sprzedawców, poznański start-up stał się europejskim championem e-commerce. Dlatego też cieszę się na udział w jury konkursu Dyrektor e-Commerce, który nagradza wyjątkowych liderów branży, realizujących najbardziej innowacyjne i śmiałe projekty. Poszukując tegorocznych zwycięzców, zwrócimy szczególną uwagę na pomysłowość wdrażanych rozwiązań i ich wpływ na biznes, ale także na wiedzę i menedżerskie predyspozycje kandydatów – przekouje Marcin Półchłopek, group merchant management director, Allegro.
Wybór laureatów to dwustopniowy proces prac Kapituły, w trybie online i stacjonarnie. Oprócz nagrody Grand Prix jurorzy wyróżnią kompleksowo wysokie standardy i jakość pracy dyrektorów e-commerce i ich zespołów w 19. kategoriach zespołowych i indywidualnych, podanych poniżej.
Dyrektorzy mówią, że…
Start konkursu to także dzień premiery kolejnego raportu e-Izby „Dyrektor e-Commerce Roku 2023”. Publikowana obecnie pierwsza część raportu składa się z wywiadów z kilkudziesięcioma liderami e-commerce, rozwijającymi od lat e-branżę. I tak np., raport wskazuje, że 77% dyrektorów uznało popularyzację płatności mobilnych za najważniejszą zmianę lat 2013-2023. Prawie wszyscy (97%) uznali też, że automatyzacja sprzedaży i marketingu była w tej dekadzie kluczowa dla rozwoju biznesu. Raport porusza też żywotne aspekty przyszłości e-commerce, np. m(obile)-commerce oraz platformizację.
Jedyna taka szansa raz na rok
Raport pokazuje też, że 74% liderów branży zna konkurs i uważa, że dobrze pokazuje ich pracę oraz docenia zespoły. Przy czym, z raportu wynika też wyraźnie, że jedynie 27% badanych startowało choć raz w konkursie. To zdecydowanie za mało biorąc pod uwagę, że wg samych badanych ten konkurs – szczególnie im dedykowany – standaryzuje pracę liderów i zespołów. Wyznacza kierunki rozwoju biznesu i poprawia jakość pracy. Stanowi też dobry punkt odniesienia w projektowaniu kariery, dając przy okazji prestiż osobowy i dla marek zatrudniających nominowanych i laureatów. Zachęcamy do wykorzystania tej szansy!
Pobierz raport „Dyrektor e-Commerce Roku 2023″
Kategorie indywidualne przyznawana za najefektywniejsze wdrożenie e-commerce:
- Branżowe: Fashion, Tech/rtv/agd, Finanse (NOWOŚĆ 2023), Dom i ogród, Beauty/kosmetyki, Sport/hobby/turystyka
- Obszarowe: Omnichannel, Crossborder e-commerce, B2B e-commerce, Innowacja, Long Term e-Commerce, Producer (NOWOŚĆ 2023), Odpowiedzialny Lider (NOWOŚĆ 2023), Wysoka efektywność przy niskim budżecie (NOWOŚĆ 2023)
Nagrody dla zespołu zostaną wręczone w kategoriach:
- Podmioty małe B2C:
- Najlepszy zespół e-commerce B2C
- Podmioty średnie B2C:
- Najlepszy zespół marketingu e-commerce
- Najlepszy zespół logistyki e-commerce
- Najlepszy zespół CSR e-commerce
- Podmioty duże B2C:
- Najlepszy zespół marketingu e-commerce
- Najlepszy zespół logistyki e-commerce
- Najlepszy zespół CSR e-commerce
- Podmioty e-commerce B2B
- Najlepszy zespół marketingu e-commerce B2B
- Najlepszy zespół logistyki e-commerce B2B
- Spośród laureatów poszczególnych kategorii Kapituła przyzna Nagrodę GRAND PRIX Dyrektor e-Commerce Roku 2023.
Skład kapituły konkursu:
- Dominika Żak, CEO DeeZee
- Łukasz Kierus, Prezes Glosel
- Wojciech Tomaszewski, Członek Zarządu Answear.com, Laureat Grand Prix konkursu 2022
- Jakub Gierszyński, CEO Melissa
- Iwona Ryniewicz CMO mBank
- Jacek Kinecki, CEO Przelewy24
- Anna Konopa, CEO Setup
- Grzegorz Basta, CEO Sortmund
- Marcin Półchłopek, Group Merchant Management Director Allegro
- Robert Olędzki, Digital Business Director Payback
Partnerami Głównymi Konkursu są: Allegro, Przelewy24. Partner Główny raportu: Przelewy24. Partnerzy medialni: PAIH, DlaHandlu.pl, E-Commerce w Praktyce.