Styczniowa kampania, utrzymana w duchu #bodypositive, miała dwa podstawowe cele – przełamanie szkodliwych stereotypów i niesłusznych przekonań dotyczących naszych ciał oraz zachęcenie Polaków do podjęcia różnych form aktywności fizycznej.
Decathlon zaprosił do współpracy grupę influencerów i mikroinfluencerów, którzy aktywnie działają na Instagramie i angażują swoje społeczności. W kampanii wzięli udział zarówno profesjonalni sportowcy, jak i amatorzy, na co dzień związani fitnessem oraz pływaniem. Jak informują przedstawiciele marki, wybór tych dyscyplin nie był przypadkowy:
Zobacz również
-
Centralizacja i personalizacja: podwójna moc obsługi klienta w social media [WEBINAR]
-
#PrzeglądTygodnia [6-12.09.24]: NowyMarketing Podcast o strategii miast, marketerzy a współpraca Roblox i Shopify, ekologia w marketingu wg jurorów Effie Poland
-
#PolecajkiNM cz. 23: The LIONS Creativity Report 2024, „Wyprostuj spojrzenie”, NotebookLM, Open AI o1
Niestety, wiele osób wciąż wstydzi się pójść na basen czy siłownię. Powodem jest przekonanie, że nasze ciała są dalekie od ideału – wstydzimy się szerokich bioder, małego biustu czy cellulitu. Zupełnie niesłusznie. Jako marka sportowa chcieliśmy pokazać proste i dostępne rozwiązanie, jakim jest dobrze dobrany strój – taki, który może dodać odwagi i podbudować pewność siebie. Poprosiliśmy też grupę świadomych twórców, aby dołączyli do naszej akcji i opowiedzieli swoje własne historie – mówi Krzysztof Gońka, head of brand & communication w Decathlon.
Przesyłki ze sprzętem sportowym i dedykowanymi strojami trafiły m.in. do Kasi Skarbek (blogerki plus size), Karoliny Przewrockiej (samodzielnej mamy) i Aleksandry Ślósarczyk (trenerki pływania, wracającej do aktywności po urodzeniu dziecka). W kampanię zaangażował się także Łukasz Wala, który na swoim Instagramie przełamuje stereotypy związane z niepełnosprawnością.
Kampania Decathlonu to przykład mądrze realizowanego influencer marketingu. Od początku mieliśmy tu jasne założenia i czytelne wezwanie do działania. Sama idea akcji została też bardzo dobrze odebrana przez użytkowników Instagrama, którzy gratulowali twórcom decyzji o współpracy i aktywnie dopytywali o szczegóły oferty Decathlonu – dodaje Michał Kubiak, odpowiedzialny za projekt z ramienia wrocławskiej agencji GetHero.
#PolecajkiNM cz. 23: The LIONS Creativity Report 2024, „Wyprostuj spojrzenie”, NotebookLM, Open AI o1
Decathlon zachęcał do zakupu sprzętu sportowego w sklepie on-line lub w jednym z 62 sklepów stacjonarnych w Polsce. Choć kampania miała noworoczny charakter, marka nie wyklucza kolejnych realizacji we współpracy z influencerami w najbliższych miesiącach.
Słuchaj podcastu NowyMarketing