Alkofakty zawierają zestaw informacji dotyczących konsumpcji alkoholu: ciekawe fakty i mity na jego temat , quiz, kalkulator oraz grę – Follow The Line. Quiz sprawdza jak dobrze użytkownik zna wpływ alkoholu na organizm ludzki. Za pomocą kalkulatora można sprawdzić poziom alkoholu we krwi podając następujące dane: wagę, płeć, ilość i rodzaj spożytego alkoholu oraz informację czy alkohol był wypity po posiłku czy też nie. Jeśli okaże się, że ilość ta jest za duża, aplikacja wskaże kolejne kroki działania.
– Wybór tak nowoczesnego narzędzia jak wielopoziomowa aplikacja na smartfony (w tym także wersja na IPada) podyktowany był znalezieniem sposobu przekazu, który skutecznie i bez mentorskiej formy napominania dotrze do młodych ludzi, przekaże wiedzę, przedstawi fakty i mity o alkoholu oraz zaintryguje odbiorców unikalną formą quizu. – mówi Katarzyna Kozłowska – Corporate Communications & PR Supervisor Pernod Ricard Polska.
Zobacz również
Follow The Line to gra pokazująca, jak potencjalnie reaguje organizm człowieka po wypiciu określonej ilości drinków. Teraz można przetestować swoją sprawność i przekonać się ku przestrodze, jak długo zdoła się utrzymać równowagę.
– Alkofakty to intuicyjna aplikacja edukacyjna świetnie wykorzystująca możliwości telefonu. Zarówno treść quizu oraz faktów, jak i gra Follow The Line może być dla wielu prawdziwym zaskoczeniem. – mówi Karolina Kobiela, head of mobile w Lemon Sky.
Cel aplikacji to motywacja jej użytkowników do świadomej i odpowiedzialnej zabawy. Sposób podania informacji jest atrakcyjny dla posiadaczy smartfonów, którzy z chęcią obserwują nowinki w świecie aplikacji mobilnych. Aby skorzystać z Alkofaktów należy mieć ukończone 18 lat.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
– Liczba posiadaczy smartfonów cały czas rośnie, a my chcemy być tam, gdzie są nasi klienci. Aplikacja Alkofakty doskonale wpisuje się w globalną strategię Pernod Ricard, która zakłada dalsze działania związane z obecnością marki na rynku mobilnym. – mówi Dino Metaxas, Digital Marketing Manager w Pernod Ricard.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Aplikację można pobierać z Google Play oraz z AppStore, została ona przygotowana przez Pernod Ricard Polska, Oddział WYBOROWA S.A. w Warszawie, wraz z Lemon Sky (dawniej Adv.pl) z Grupy ADV.