Agencje turystyczne mają wysoko postawioną poprzeczkę, bo osoby zainteresowane turystyką online – chociaż nie są entuzjastami bardziej zaawansowanych rozwiązań w nowych technologiach – to są bardzo świadomymi użytkownikami e-commerce.
Kwiecień to czas, w którym co roku rośnie zainteresowanie turystyką – z powodu Wielkanocy, majówki i letnich temperatur. To zainteresowanie jest również widoczne w internecie – coraz więcej osób szuka w internecie informacji o wyjazdach i wycieczkach.
Zobacz również
Turystyka to branża, której nie można lekceważyć. W marcu tego roku na jej temat informacji szukało 17% internautów. 12% użytkowników internetu mobilnego także sprawdzało na swoich telefonach, gdzie można wyjechać w najbliższym czasie. Jak pokazuje Google Trend Index – internauci zaczęli masowo wpisywać do Google hasła związane z turystyką w 2010 roku. Chociaż – jak się okazuje – najczęściej robią to na ostatnią chwilę – to lipiec jest miesiącem, w którym turystyczny e-commerce może zebrać największe żniwa.
Dla branży turystycznej internet to przede wszystkim przestrzeń tradycyjnej reklamy – internauci zainteresowane wyjazdami nie są heavy-userami zaawansowanych kanałów social mediowych, takich jak Twitter czy Instagram. Najważniejszymi kanałami są dla nich: Facebook, Youtube i portale horyzontalne. Co ważne – te osoby najchętniej świadomie korzystają z reklam w Google (robią to częściej niż pozostali internauci). Najchętniej trafiają bezpośrednio na strony WWW sklepów – w tym przypadku – agencji turystycznych, skąd czerpią najważniejsze dla nich informacje (ale nie można też zapominać o porównywarkach cen – równie istotnych dla tej grupy internautów).
Osoby korzystające z e-commerce w kontekście turystyki doceniają zakupy online głównie dlatego, że ta forma jest dla nich wygodna i są już do niej przyzwyczajeni (czyli istnieje bardzo duży potencjał do lojalizowania klientów bezpośrednio na stronach agencji, podczas kiedy nowi klienci powinni być pozyskiwani głównie przez SEM). Z kolei największy potencjał do cross-sellingu dla tej branży leży w multimediach i książkach – osoby zainteresowane turystyką zdecydowanie chętniej niż inni internauci korzystają z internetowych księgarni.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Raport można pobrać na stronie: www.ircenter.com/blog/turystyka-online