Już po raz piętnasty, w każdy wakacyjny wieczór, sopockie Molo i zakopiańskie Krupówki, a we wtorki i środy również giżycka Ekomarina, przyciągały fanów kina spragnionych wielkich filmowych emocji. W tegorocznym repertuarze festiwalu znalazło się aż 58 filmów, a podczas 62 dni wakacji odbyło się ponad 140 seansów. Gorące wieczory filmowe w górach, nad morzem i na Mazurach zgromadziły przed ekranami ponad 50 tysięcy widzów.
Jubileuszowa edycja najdłuższego, wakacyjnego festiwalu filmowego w Polsce BNP Paribas Kino Letnie Sopot-Zakopane rozpoczęła się 1 lipca symbolicznym pierwszym klapsem oraz projekcją filmu „Czarny Mercedes” w reżyserii Janusza Majewskiego. Tego wieczoru, w kinie letnim przy Krupówkach gośćmi specjalnymi byli – związani z filmem otwarcia zakopiańscy filmowcy oraz znany dziennikarz i podróżnik Mateusz Waligóra. We wtorek 5 lipca w Giżycku odbyła się pierwsza projekcja w jedynym w Europie kinie jachtowym.
Zobacz również
Dwa dni później festiwalową statuetkę – Diamentowy Klaps Filmowy – otrzymała na sopockim Molo wybitna artystka i aktywistka Maja Ostaszewska.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Filmy prezentowane w tegorocznej edycji zaskoczyły nawet najbardziej wymagających kinomanów. Na dużym ekranie pojawili się między innymi: Natalie Portman, Nicolas Cage, Al Pacino, Leonardo Di Caprio, Scarlett Jahansson, Will Smith, Julia Roberts, Jennifer Lowrence, Robert Pattinson, Joaquin Pheonix i Lady Gaga. Towarzyszyli im: Janusz Gajos, Katarzyna Figura, Robert Więckiewicz, Maria Dębska, Agata Kulesza, Borys Szyc, Mateusz Damięcki, Dawid Ogrodnik, Joanna Kulig, Agata Buzek i Andrzej Chyra. Na początku sierpnia, w festiwalowej kawiarni Koło Molo w Sopocie, z widzami i turystami spędzającymi urlop w Trójmieście spotkał się jeden z najbardziej utalentowanych polskich aktorów – Piotr Głowacki, który wystąpił w prezentowanym na festiwalu filmie „Mistrz”.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Cieszę się, że kolejny raz dostarczyliśmy widzom olbrzymiej ilości festiwalowych emocji i wzruszeń. Nasze globalne hasło We Love Cinema połączyło fanów kina z całej Polski. Jestem szczególnie szczęśliwa, że w ramach naszego dnia tematycznego Świat Cię Potrzebuje mogliśmy zaprezentować wartościowe kino, poruszające istotne i dotyczące każdego z nas tematy społeczne. Dziękuję również widzom – to oni tworzą niepowtarzalną atmosferę kin pod gwiazdami i motywują nas do coraz ambitniejszych działań – mówi Małgorzata Wasiuk, dyrektor departamentu strategii marki i aktywizacji w Banku BNP Paribas.
Tradycyjnie, w każdy dzień tygodnia wybrzmiał inny filmowy temat. W tym roku, festiwal wzbogacił swój repertuar o tenisowe emocje, które Bank BNP Paribas wspiera systematycznie od niemal 100 lat. W każdy poniedziałek, pod hasłem WE ARE TENNIS, widzowie mogli oglądać filmy, których akcja rozgrywa się na kortach tenisowych. Festiwal ponownie promował 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju prezentując filmy w ramach dni tematycznych ŚWIAT CIĘ POTRZEBUJE oraz KOBIETA Z KAMERĄ. Powrócił też ulubiony cykl MADE IN POLAND prezentujący najlepsze produkcje rodzimego kina.
Olbrzymim powodzeniem cieszyły się seanse prezentowane w ramach cyklów OSCARY i PIĄTKI ZE STORYTEL. Dodatkowo, z myślą o widzach z Ukrainy, część filmów udostępniono z ukraińskimi napisami lub lektorem.
Bardzo się cieszę, że w tym roku miejsca w kinach pod gwiazdami w Sopocie, Zakopanem i Giżycku były zapełnione do ostatniego leżaka. Wyświetlanie filmów przez 250 godzin nie byłoby możliwe bez fantastycznej, ponad 100-osobowej ekipy filmowej festiwalu, której należą się ogromne podziękowania za doskonałą organizację tego wyjątkowego wydarzenia. Pełni inspiracji i energii, której dostarczyła nam publiczność i wszyscy goście festiwalu, już myślimy o jego przyszłorocznej edycji – zapowiada Paweł Adamski, prezes Outdoor Cinema i dyrektor festiwalu.