Aukcje charytatywne pojawiały się już wcześniej na stronach Allegro.pl Ale od teraz prowadząc zbiórkę pieniędzy organizacja może zachęcać nie tylko do licytowania wystawionych przez siebie przedmiotów. Na nowej platformie można gromadzić społeczność wokół ustanowionego celu zbiórki i zachęcać użytkowników do przyłączenia się do akcji i wystawiania przedmiotów na sprzedaż. Całkowity dochód ze wszystkich aukcji jest przekazywany na konto ich organizatora. Całkowity, bo Allegro nie pobiera opłat za wystawianie ofert, a PayU, partner finansowy platformy, obsługuje płatności online nie pobierając prowizji.
– Realizujemy ten projekt charytatywnie – mówi Krzysztof Śpiewek, Manager ds. Projektów CSR – Od 1999 roku wspieramy akcje dobroczynne, prowadzimy kampanie społeczne i promujemy działania na rzecz organizacji pozarządowych. Teraz stworzyliśmy nowy serwis, który łączy zakupy online z dobroczynnością.
Zobacz również
Organizowanie aukcji charytatywnych będzie nie tylko prostsze, ale i zyska promocję o ogromnym zasięgu. Przedmioty wystawione za pośrednictwem serwisu www.charytatywni.allegro.pl będą pojawiały się na stronach Allegro.pl. To największa platforma handlowa w polskim internecie, którą każdego miesiąca odwiedza średnio 12 milionów użytkowników. Przy okazji zakupów będą mogli wspomóc szczytny cel.
Organizatorem aukcji na platformie może zostać każda organizacja pożytku publicznego oraz firmy, które współpracują z OPP. To właśnie do firm skierowana jest kampania „Podziel się tym, co masz najlepszego”, która promuje start serwisu i zachęca do niesienia pomocy innym. Ambasadorzy akcji, Anna Dymna, Ewa Błaszczyk i Jurek Owsiak pokazują, jak może wyglądać dobroczynność online. To właśnie ich fundacje są trzema pierwszymi zarejestrowanymi na platformie organizacjami pożytku publicznego i prowadzą zbiórkę funduszy. Przedstawiciele biznesu, instytucji i mediów otrzymali zaproszenie do wystawienia przedmiotów na zorganizowanych przez ambasadorów aukcjach charytatywnych.
Firmy, które przyjmą zaproszenie i nagłośnią swoje zaangażowanie w zbiórkę funduszy wezmą udział w konkursie. Blogerzy Natalia Hatalska i Maciej Budzich będą śledzić i komentować przebieg aukcji i ich komunikację, a pod koniec sierpnia wybiorą tę najbardziej pomysłową i o największym potencjale medialnym.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Za przeprowadzenie kampanii w kanałach offline i online odpowiada agencja Biuro Podróży Reklamy.
Słuchaj podcastu NowyMarketing