Zalando wprowadza rekomendacje rozmiarów oparte na wymiarach sylwetek klientów

Zalando jako pierwsza firma o takiej skali wprowadza funkcję pomiaru ciała, aby pomóc klientom w znalezieniu odpowiedniego rozmiaru. Nowa funkcja pojawi się najpierw w trzech europejskich krajach.
O autorze
2 min czytania 2023-07-17

Jak zmniejszyć liczbę zwrotów związanych z rozmiarami, a także, w dłuższej perspektywie, do zmniejszyć ilość odpadów tekstylnych? Zalando, jedna z wiodących europejskich platform modowych i lifestylowych, wprowadza nowe narzędzie, które umożliwi klientom uzyskanie rekomendacji rozmiaru opartego o ich rzeczywiste wymiary. Dwa zdjęcia w obcisłym ubraniu, wykonane urządzeniem klienta, wystarczą, aby Zalando mogło określić wymiary użytkownika i pomóc mu w znalezieniu odpowiedniego rozmiaru odzieży. To pierwsze takie rozwiązanie w branży – żadna inna platforma o skali Zalando nie wprowadziła dotąd takiej usługi. 

Funkcja ta jest już dostępna dla klientów z regionu DACH (Niemcy, Austria i Szwajcaria), którzy mogą skorzystać z niej przy zakupie górnych części odzieży damskiej, w tym także sukienek. Te kategorie produktowe stanowią dla klientów największe wyzwanie w zakresie znalezienia odpowiedniego rozmiaru. Nowe rozwiązanie Zalando, które pomaga idealnie dopasować odzież, będzie w przyszłości rozszerzane na inne kategorie oraz pozostałe rynki. 

– Pomoc w znalezieniu odpowiedniego rozmiaru jest ważnym elementem pogłębiania relacji z klientami. Czekanie na zamówioną rzecz tylko po to, żeby odkryć, że nie pasuje, jest frustrujące. Wprowadzając rekomendacje rozmiarów, oparte na wymiarach ciała, kontynuujemy wykorzystanie innowacji, w celu rozwiązania dla klientów jednego z głównych problemów branży modowej – mówi Stacia Carr, VP Size & Fit w Zalando. – Dodatkowo, dzięki tej funkcji możemy nadal wspierać nasze marki partnerskie, dostarczając im informacji na temat preferencji dotyczących rozmiarów i dopasowania odzieży przez ich klientów – dodaje Carr.

Personalizacja, ale i bezpieczeństwo

Rekomendacje rozmiaru oparte na rzeczywistych wymiarach ciała to kolejny krok Zalando ku temu, aby klienci byli w stanie wybrać odpowiedni rozmiar kupowanej rzeczy już za pierwszym podejściem. Rozwiązanie pozwoli także utorować drogę do bardziej spersonalizowanego doświadczenia związanego z wirtualną przymierzalnią. W związku z tym, podczas określania wymiarów ciała użytkowników, żadne ze zdjęć nie opuszcza telefonów klientów – są one usuwane, a klienci mają pełną kontrolę nad tym, jakie dane udostępnić. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Ostatnio Zalando z powodzeniem przeprowadziło trzeci pilotaż wirtualnej przymierzalni, dając ponad 51 milionom klientów na wszystkich 25 rynkach możliwość stworzenia awatara 3D poprzez podanie swojego wzrostu, wagi i płci. Pilotaż skupił się na konkretnym zestawie jeansów – jednej z najtrudniejszej kategorii pod względem dopasowania rozmiaru, ze względu na niejednolite standardy, umożliwiając klientom zobaczenie, jak konkretne modele różnych marek wyglądają na ich wirtualnych awatarach. W przyszłości obie technologie mogą zostać zintegrowane, tak aby klienci, z wykorzystaniem swoich rzeczywistych wymiarów, mogli tworzyć awatary 3D, które jeszcze dokładniej odzwierciedlają ich sylwetkę.

Efekt? Mniej zwrotów

Dzięki pracy wewnętrznego zespołu ds. rozmiarów i dopasowania, firma już teraz zredukowała wartość zwrotów związanych z rozmiarem o 10 proc., w porównaniu do produktów, przy których rekomendacje dotyczące rozmiaru nie są oferowane. Doświadczenie to opiera się zarówno na technologii Zalando, jak i na rozwiązaniach opracowanych przez firmę Fision, szwajcarskiego dewelopera aplikacji mobilnych pomiarów ciała, którą Zalando przejęło w 2020 roku.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS Zalando wprowadza pierwszego asystenta mody opartego na technologii ChatGPT

Pierwsza wersja beta asystenta mody Zalando zostanie udostępniona wybranej grupie klientów wiosną.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS 2 Pierwsza kolekcja mody adaptacyjnej dla osób z niepełnosprawnościami od Zalando

Moda adaptacyjna to odzież, obuwie i akcesoria zaprojektowane w taki sposób, aby były jak najbardziej przystępne i dostosowane do potrzeb osób żyjących z trwałą lub czasową niepełnosprawnością.