Zalando zaprasza do dzielenia się swoimi historiami w nowej kampanii „Zmiana to niekończąca się historia”

Zalando przedstawia nową kampanię, rozpoczynającą sezon jesień-zima 2020. Głównym przesłaniem kampanii jest akceptacja różnorodnych, autentycznych i osobistych przeżyć tego wyjątkowego roku i zaproszenie klientów platformy do podzielenia się swoimi historiami zmian.
O autorze
2 min czytania 2020-09-24

Rok 2020, dla wielu z nas, wiąże się z istotnymi zmianami. W rzeczywistości zmiany wokół nas zachodzą bez przerwy – nie tylko w tym wyjątkowym roku. Kampania Zalando jesień/zima 2020, której bohaterką jest brytyjska aktorka Patricię Allison, najlepiej znana z roli panseksualnej licealistki Oli Nyman w serialu komediowym Netflix Original – Sex Education, koncentruje się na zmianach, prezentując ludzi, którzy odkryli siebie na nowo. Opowiada ona prawdziwe, życiowe historie i inspiruje innych, by poczuli się gotowi do zmiany. Cytując Allison: „Zawsze szukam sposobów na zmiany i rozwój. Zmiana to historia, która nigdy się nie kończy, dlatego tak ważne jest pogłębianie relacji z samym sobą”.

Interaktywna i innowacyjna kampania prezentuje nowe spojrzenie na modę i jej przekaz, zapraszając społeczność Zalando do podzielenia się osobistymi historiami zmian za pośrednictwem mediów społecznościowych. Zaproszeniem do przesłania własnych historii zmian są cztery klipy z udziałem Allison i towarzyszącej jej utalentowanej grupy aktorów, którzy pokazują osobiste chwile odkrywania siebie na nowo. Młody mężczyzna idący na pierwszą randkę z osobą tej samej płci, para tańcząca w pustej sali balowej, przestrzegająca zasad dystansu społecznego i młoda kobieta szczęśliwa sama w swoim mieszkaniu, po rozstaniu z kłótliwym partnerem.

Autentyczność kampanii sprawia, że łatwo się z nią utożsamić. Zmiana, którą przeżywają postacie w klipach, daje widzom siłę i bodziec do zrobienia tego samego. „Zmiana to niekończąca się historia. Opowiedz nam swoją” to hasło spotu reklamowego, które bezpośrednio zaprasza widzów do odwiedzenia profili Zalando na Instagramie i TikToku i podzielenia się swoimi historiami. Autentyczność i akceptacja samego siebie są kluczem w kampanii, i jak mówi Allison: „Myślę, że wszyscy przechodzimy przez zmiany, zwłaszcza w tym roku, w którym nasze życie zostało wstrzymane i musieliśmy uważnie przyjrzeć się temu, co robimy i w jaki sposób chcemy iść do przodu. Uważam, że to naprawdę ważny krok dla każdego. Chwile na autorefleksję i osobisty rozwój to coś, co staram się robić często”.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kampania, w której to ludzie są w centrum uwagi, a moda odgrywa drugoplanową rolę, to droga do osiągnięcia celu Zalando, czyli inspirowania klientów i pokazania im, że ich własne historie mają ogromne znaczenie. Wybrane z przesłanych historii zostaną przedstawione jako filmy krótkometrażowe z udziałem Allison i towarzyszącego jej, utalentowanej grupy aktorskiej. Za wyreżyserowanie filmów odpowiadać będzie Sara Dunlop, odbiorczyni Cannes Lion, która kierowała kampaniami m.in. dla Facebooka, Burberry i Levi’s. Autorzy historii zostaną oznaczeni w filmach i w ten sposób powstanie bardzo osobisty, przez co unikalny kontent kampanii globalnej.

Zdjęcia do kampanii zostały wykonane przez Toma Craiga. Autorem wyjątkowych, wielofunkcyjnych i kontrastowych stylizacji jest Raphael Hirsch. Podkreślają one przekaz całej kampanii, odzwierciedlają jej styl i opowiadają historie. Zmiana to niekończąca się historia, zarówno w modzie, jak i poza nią.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Ważne jest, abyśmy słuchali naszych klientów i angażowali się w relacje z nimi w odpowiedni sposób. Zmiana to coś, czego wszyscy doświadczyliśmy w tym roku, dlatego wybraliśmy ją jako główny temat naszej kampanii. Dla mnie i mojego zespołu zmiana oznacza również zmianę sposobu pracy i tworzenia kampanii. W tym roku, w czasie rzeczywistym, przetestowaliśmy nowe rozwiązania, takie jak zdalne tworzenie kampanii i zmiany w reagowaniu na potrzeby naszych klientów. Z pewnością wykorzystamy zdobytą w ten sposób wiedzę w przyszłych kampaniach, tak, aby ciągle inspirować naszych klientów – mówi Lydia Gries, head of creative direction w Zalando.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się