osób zaginionych – SNAP&SEEK .
Z danych Komendy Głównej Policji wynika, że tylko w zeszłym roku Policja odnotowała ponad 8 tysięcy zaginięć osób poniżej 17 roku życia. Najwięcej, bo aż 5 788 przypadków to zaginięcia w grupie wiekowej 14 – 17 lat. Duża część tej grupy to nastolatki, które z różnych, często dramatycznych, powodów zdecydowały się na ucieczkę z domu. Są jednak wśród tej grupy także ofiary przestępstw lub nieszczęśliwych wypadków. Osoby, po których ślad po prostu zaginął.
Zobacz również
W tym roku naszą akcję postanowiliśmy skierować do osób młodych z nadzieją, że zaangażują się one w poszukiwania swoich rówieśników. Zastanawialiśmy się, jak do nich dotrzeć i z pomocą przyszła nam agencja K2, która zaproponowała stworzenie pierwszego na świecie narzędzia wykorzystującego nową funkcję Snapchata – Face Swap – mówi Izabela Jezierska-Świergiel, członkini zarządu ds. PR i Fundraisingu Fundacji Itaka. Wg ostatnich badań na Snapchacie znajduje się już ponad 900 000 młodych Polaków* w wieku 13-25. Nowa funkcja Face Swap wprowadzona przez Snapchat pod koniec kwietnia br. umożliwia podmianę swojej twarzy w profilu na twarz z dowolnego zdjęcia zapisanego w telefonie. Postanowiliśmy to wykorzystać i stworzyliśmy stronę SNAP.ZAGINIENI.PL, z której nastolatkowie, a także inni użytkownicy Snapchata, mogą pobrać zdjęcia zaginionych osób, podmienić swoją twarz na twarz jednego z poszukiwanych i tym samym rozpowszechnić jego wizerunek wraz z wiadomością o zaginięciu po swoich znajomych na Snapchacie – komentuje akcję Jakub Sagan, Deputy Creative Director z Agencji K2.
Rozpowszechnianie wizerunku osób zaginionych jest wciąż najlepszym sposobem na ich odnalezienie – dodaje Izabela Świergiel. W wypromowanie narzędzia SNAP&SEEK oraz Międzynarodowego Dnia Dziecka Zaginionego zaangażowały się osoby, które cieszą się sympatią użytkowników Snapchata m.in. Karolina Gilon, Karol Paciorek, Naruciak, Michał Sadowski, Matt Olech, Areta Szpura i wielu innych. Koncepcję i realizację narzędzia przygotowała agencja K2, a współpracę ze znanymi influencerami oraz promocję medialną akcji wsparł dom mediowy K2 Media. Narzędzie zostanie uruchomione 25 maja 2016 r. i będzie można z niego korzystać bez żadnych ograniczeń czasowych.
Więcej informacji na temat akcji można znaleźć na: #Snapandseek oraz snap.zaginieni.pl
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing
* Badanie, o którym mowa w informacji: https://napoleoncat.com/blog/demografia-uzytkownikow-snapchata-w-polsce/