Zamieszanie w Akademii Smaku, czyli gotujemy zupy

Zupa – danie często niedoceniane i zapomniane, dziś przeżywa swój renesans. Polecana jako sposób na zdrowe odżywianie, również dla tych, którzy nie mają zbyt dużo czasu na gotowanie. Uczestnicy sierpniowych warsztatów Akademii Smaku udowodnili, że z zupy, oprócz tradycyjnych smaków pomidorów...
O autorze
2 min czytania 2016-09-08

…rosołu czy grzybów, można wycisnąć znacznie więcej.

Gar pełen aromatycznych pomysłów

W Centrum Domowych Inspiracji w ostatni dzień wakacji mocno zagotowało. Uczestnicy Akademii Smaku w czasie warsztatów kulinarnych przyrządzali pożywne zupy m.in. inspirowane kuchnią azjatycką, na gorące lub chłodne popołudnia oraz takie, których przygotowanie nie zajmuje więcej niż 30 minut. Nad uczestnikami pochłoniętymi kulinarną pasją czuwali niezmiennie Tomasz Lach (prowadzący bloga Zajadam.pl) i aktorka Katarzyna Glinka z gościem specjalnym na czele Josephem Seeletso – doskonałym szefem kuchni, znanym chociażby jako juror programu Top Chef. W warsztatach wzięło udział piętnastu zdolnych miłośników kuchni, którzy wygrali konkurs organizowany na stronie www.akademiasmaku.pl.

Pomysły na przygotowywane podczas warsztatów zupy zostały wybrane spośród nadesłanych na konkurs przepisów. Uczestnicy wykorzystali sezonowe składniki i wyczarowali krem dyniowy z kurczakiem i grzankami, letnią wariację z buraka, czyli buraczany chłodnik oraz krem z pietruszki i gruszki. W drugiej części kuchni, w wielkich naczyniach gotowały się m.in. zupa tajska Tom Yum, kociołek meksykański oraz zupa rybna.

Wyzwania jak w kulinarnym show

Każde warsztaty Akademii Smaku zaskakują nowym elementem. Tym razem uczestnicy stanęli przed dwoma wyzwaniami. Na wzór kulinarnych show musieli wczuć się w szefów kuchni i zaplanować, w jakiej kolejności przygotować aż 8 rodzajów zup, każda dla ponad 30 osób. Nad ostatecznym planem prac czuwali Joseph Seeletso oraz Tomasz Lach, którzy dzielili się swoim doświadczeniem i udzielali wskazówek.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kolejnym wyzwaniem było dekorowanie zup. Tym razem ograniczenie stanowiły czas oraz wyobraźnia. Pewna ręka, kreatywność i odporność na stres zapewniły wygraną Ewelinie Rękawek i Filipowi Stępniakowi, którzy jednogłośnie wygrali we wspólnym głosowaniu gości. Wszyscy laureaci konkursu, oprócz możliwości spotkania się i gotowania ze znanymi kucharzami, otrzymali od organizatorów miłe upominki, w tym sprzęt marki Bosch.

Akademia Smaku w pigułce

Akademia Smaku to wielokanałowy projekt kulinarny, w skład którego wchodzą: serial kulinarny emitowany w TVP2, video warsztaty bogate w porady dla gotujących, serwis www.akademiasmaku.pl będący osią komunikacyjną dla wszystkich działań, kulinarne spotkania w Centrum Domowych Inspiracji, podczas których uczestnicy gotują ze znanymi kucharzami, a także e-magazyny stanowiące kompendium wiedzy na temat kuchni.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Atrakcyjne nagrody i niezapomniana atmosfera sprawia, że Akademia Smaku to jeden z najciekawszych cykli kulinarnych w naszym kraju. Projekt kierowany jest do miłośników kuchni, tworzących swoistą kulinarną społeczność. To oni dzielą się swoimi przepisami i kulinarnymi poradami, a także poznają tajniki kuchni od ekspertów – Tomasza Jakubiaka, Tomasza Lacha oraz Piotra Ogińskiego. W projekt zaangażowana jest również Katarzyna Glinka, znana aktorka teatralna i telewizyjna.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Więcej informacji na stronie www.akademiasmaku.pl.

Partnerami projektu są Mlekovita oraz Kropla Beskidu.

Za pomysł, opracowanie strategii projektu, jego nadzór kreatywny oraz kompleksową obsługę odpowiada agencja INSIGNIA. Za opracowanie scenariuszy i produkcję serialu telewizyjnego odpowiada OMD i TVP.