Polacy w 2015 r. niemal 3 razy częściej niż w 2014 r. wyszukiwali informacji związanych z powrotem do szkoły na urządzeniach mobilnych – 28% wszystkich sesji pochodziła ze smartfonów. Prognozuje się, że zyski związane z back-to-school w 2016 r. wyniosą globalnie 818.8 miliarda dolarów.
Warszawa, 8 września 2016 r. – Aż 74% Polaków przed zakupem poszukuje interesujących ich produktów w sieci, a zapytania związane z back-to-school w 2015 r. wzrosły o 55% względem roku poprzedniego. Co ciekawe w sierpniu i wrześniu na popularności zyskują kategorie, które często nie są postrzegane jako typowo szkolne. Największy wzrost wyszukiwań w 2015 r. względem 2014 r. odnotowało wyposażenie do skateboardingu (+63%) i dalej kolejno: płaszcze przeciwdeszczowe (+30%), laptopy i torby (+28%), koszulki, topy i bluzki (+24%), akcesoria odzieżowe i biżuteria (+22%), obuwie casual (+21%) czy garnitury i stroje biznesowe (+16%).
Zobacz również
Nasza spółka, poza marką obuwia Wojas, kieruje także brandem Relaks, który jest przez nas pozycjonowany, jako bardziej casualowy. Dlatego uważamy, że doskonale wpisuje się w coraz popularniejszy wśród Polaków trend zakupowy „back to school”. Chcąc ułatwić potencjalnym klientom odnalezienie naszej oferty, jak i salonów firmowych, korzystamy z sieci reklamowej Google. Najważniejszymi elementami naszej promocji w internecie są AdWords i remarketing – mówi Michał Wojas, menadżer ds. rozwoju w Wojas.
Trendy wyszukiwania z 2015 r. wskazują, że Polacy stają się coraz bardziej aktywni fizycznie. Produkty z kategorii Sport i Fitness były o 18% bardziej popularne niż w 2014 r. Największym zainteresowaniem cieszył się wspomniany już sprzęt do skateboardingu, buty sportowe (+19%) oraz sprzęt kolarski (+14%). Kategoria Komputery i Elektronika Użytkowa również zanotowała wzrost zainteresowania, który wyniósł 8%. Internauci poszukiwali kamer cyfrowych (+10%), smartfonów (+7%) i laptopów (+2%).
Ulubiony bohater na plecach
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
W okresie wakacyjnym w 2015 r. liczba wyszukiwań dotyczących przyborów szkolnych wzrosła o 34% względem roku poprzedniego, a wyprawek szkolnych o 50%. Polskich internautów interesowały plecaki z konkretnym motywem lub produkty określonych firm. Najwięcej wyszukiwań dotyczyło m.in.: plecaków z minionkami, plecaków mtv, plecaków pixelbags, plecaków owalnych, plecaków na kółkach z motywem filmu “Kraina Lodu”, plecaków fullprint czy plecaków emoji.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Polacy w trakcie wyszukiwania zaczynają już stosować termin back-to-school o czym świadczy pojawiająca się fraza back to school przybory szkolne. Pojawiają się również zapytania o asortyment w konkretnych sklepach, jak przybory szkolne Biedronka, Tesco przybory szkolne, allegro przybory szkolne czy Auchan przybory szkolne. Co ciekawe, internauci szukają też sposobów na samodzielne przygotowanie niektórych pomocy, ponieważ wpisywali w wyszukiwarkę np. DYI przybory szkolne.
Rady z YouTube
Przed powrotem do szkoły Polacy korzystają także z YouTube, na którym szukają głównie porad. Najczęściej wpisywane frazy to: jak ubrać się do szkoły, wyprawka szkolna, jak spakować plecak, gdzie kupić plecak oraz jak uszyć plecak. Zyskujące na popularności haule zakupowe, czyli filmy, na których YouTuberki pokazują swoje nowe ubrania, kosmetyki czy gadżety interesują użytkowników również pod kątem rozpoczęcia nowego roku szkolnego. Świadczy o tym prawie dwukrotnie większa liczba zapytań back to school haul (+182%) w 2016 r. względem 2015 r. Przyjmując wyszukiwanie hasła back to school haul za 100%, back to school haul przybory szkolne zyskał 57.79% a haul back to school 28.07%.