Kiedy w 2003 roku Travis Garone i Luke Slattery po raz pierwszy namawiali kolegów do zapuszczania wąsów w ramach akcji dla lokalnej fundacji, nie mieli pojęcia, że kilka lat później dołączą do nich mężczyźni z 22 krajów, a akcja Movember odmieni, dosłownie i w przenośni, wizerunek męskiego zdrowia. Dziś panowie porzucają swoje brody i przestają golić się pod nosami także w Polsce, aby przyciągnąć wzrok kolegów i koleżanek i rozpocząć dyskusję na temat tego, jak naprawdę mężczyźni powinni dbać o swoje zdrowie.
Siódmą edycję akcji Movember Polska promują youtuberzy – Cyber Marian i Michał Bańka (z kanału Baniak Baniaka), prezenterzy telewizyjni Dandris i Mateusz Jędraś, a także brązowy medalista tegorocznych Mistrzostw Świata w Streetliftingu, Juan Zumeta i wreszcie Jakub Nowicki, który sam ma za sobą wygraną walkę z nowotworem.
Zobacz również
– Zawsze powtarzaliśmy, że nie można nikogo straszyć rakiem, bo najważniejsze jest mówienie o tym, jak łatwo się przed nim obronić. Nigdy jednak nie mówiliśmy, że nie będziemy straszyć raka! – komentuje tegoroczną edycję akcji jej koordynator, Jakub Kajdaniuk.
W tym roku ambasadorzy akcji są więc w bojowych pozach, aby namawiać wszystkich mężczyzn do walki o zmianę wizerunku męskiego zdrowia. Oprócz promowania udziału w badaniach będą także zamieszczać na fanpage’u Movember Polska codzienne wyzwania, które każdy fan akcji będzie mógł wykonać w kwadrans i w ten sposób zadbać o różny aspekt swojego zdrowia i samopoczucia.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Akcję uzupełni także seria badań w centrach handlowych, w trakcie których mężczyźni do 45 roku życia będą mogli sprawdzić zdrowie swoich jąder, zaś panowie powyżej tego wieku będą mogli skontrolować poziom podstawowego markera nowotworowego prostaty przy badaniu z kropli krwi. Wydarzenie zostało przygotowane z uwzględnieniem wymogów sanitarnych mających przeciwdziałać rozprzestrzenianiu się COVID-19. Organizatorzy dokładają wszelkich starań, aby zapewnić bezpieczeństwo każdemu z uczestników. Regulamin korzystania z badań dostępny jest na stronie akcji – www.movember.pl.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kampanię po raz szósty wspiera Nationale-Nederlanden. Firma została uhonorowana tytułem Dobroczyńcy Roku w kategorii zdrowie za wsparcie, jakiego udziela przy organizacji akcji Movember Polska.
Badania USG umożliwia Profimedical, testy PSA dostarcza Hydrex z marką Domowe Laboratorium. Sesję zdjęciową promującą akcję przygotował Adam Mikołajczyk z Pracowni Męskich Portretów, a materiały video stworzyła firma Motionverse.tv, a ambasadorów ubrała i wyposażyła agencja 5 Żywiołów. Wydarzenia wspierają także Plac Unii City Shopping oraz Galeria Katowicka.