Pewne niefortunne stwierdzenie sprawiło, że na Zarę spadła fala krytyki. Chodzi dokładnie o zdjęcie wzorzystej koszuli umieszczone w sklepie internetowym marki, którą prezentuje czarnoskóry mężczyzna. Tuż obok fotografii pojawiło się hasło „Koszula z bambusem”. To hasło wywołało burzę wśród internautów.
Zobacz również
Słowo „bambus” jest bowiem często używane w negatywnym odniesieniu do czarnoskórych osób. Użytkownicy wytknęli więc Zarze użycie niefortunnego stwierdzenia, na co marka szybko zareagowała – po kilku godzinach przy wspomnianym zdjęciu pojawił się nowy podpis – po prostu „Koszula z nadrukiem”.
zdjęcie: zara.com
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Groteskowe reklamy, kłamstwa i rasistowskie kreacje to tylko kilka przykładów, które spędzają sen z powiek markom. Tym razem oberwało się szwedzkiemu brandowi H&M. Wszystko za sprawą źle dobranego modela do prezentacji nowej bluzy z printem „Najfajniejsza Małpa w Dżungli”.