Październik to tak zwany „różowy miesiąc”, określany również jako Miesiąc Świadomości Raka Piersi. Co roku w tym czasie w sposób szczególny zachęca się do działań profilaktycznych. Platforma modowa @kluczoweinspiracje aktywnie włącza się w obchody, inicjując kampanię motywacyjną pt. „Zasuwamy dla zdrowia”. Grupą docelową akcji są zarówno kobiety, jak i mężczyźni.
Różowa i granatowa wstążka
Kampania „Zasuwamy dla zdrowia” wprowadza obok różowej (ang. pink ribbon) – najbardziej popularnego symbolu obchodów Miesiąca Świadomości Raka Piersi, granatową wstążkę (ang. navy blue ribbon). Inspiracją dla tej inicjatywy jest założenie, że różowa wstążka mocno kojarzy się z zachorowaniem na raka piersi wśród kobiet. Granatowa wstążka, towarzysząca różowej, ma przypominać o tym, że mężczyźni również są zagrożeni zachorowaniem na raka piersi. W tym kontekście zatem ważna jest edukacja i profilaktyka.
Zobacz również
Lista zaangażowanych influencerów
Platforma @kluczoweinspiracje ma charakter modowy, stąd tematycznie kampania „Zasuwamy dla zdrowia” osadzona jest w kontekście stylizacji modowych. Akcji towarzyszy zaproszenie dla obecnych w mediach społecznościowych stylistek, influencerek, osób związanych z modą do publikowania treści w październiku co najmniej z przypiętą różową wstążką lub dodania jej do wybranych stylizacji. O chęci zaangażowania się we wspomnianej formie zainteresowani mogą napisać na e-mail kontaktowy: [email protected].
Organizator akcji planuje stworzyć „Różowo-granatową listę”, czyli zestawienie profili (w tym także firm i organizacji) zdeklarowanych do aktywnego włączenia się w kampanię „Zasuwamy dla zdrowia”. O tworzeniu się listy jak i kolejnych etapach kampanii będzie można dowiedzieć się z kont @kluczoweinspiracje w mediach społecznościowych, przede wszystkim z profilu na portalu Instagram.
Koszulka z suwakiem
Kolejnym symbolem kampanii jest biała koszulka z napisem „pink month” (pol. różowy miesiąc). Organizator kampanii „Zasuwamy dla zdrowia” ma aspiracje dotarcia z kampanią także poza Polskę. Z tego powodu wybrane materiały są dostępne w języku angielskim. Międzynarodowy charakter mediów społecznościowych również sprzyja właśnie takiemu celowi kampanii.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Suwak wszyty w środek koszulki nawiązuje do przewodniego hasła kampanii „Zasuwamy dla zdrowia”. Słowo „zasuwamy” zyskuje w ten sposób metaforyczne znaczenie. Suwak łączy górną i dolną część koszulki, czyli niejako dopełnia powstania kampanii. „Zasuwanie” związane jest także z kolokwialnym zastosowaniem tego słowa, oznaczającym wytrwałe, pełne poświęcenia zaangażowanie, tak istotne w profilaktyce raka piersi.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zdjęcie główne: mat. pras.