„Zasuwamy dla zdrowia”. Wystartowała nowa kampania na rzecz profilaktyki raka piersi

„Zasuwamy dla zdrowia”. Wystartowała nowa kampania na rzecz profilaktyki raka piersi
Rozpoczęła się pierwsza edycja kampanii „Zasuwamy dla zdrowia”. Ma motywować do profilaktyki raka piersi wśród kobiet i mężczyzn. Działania komunikacyjne będą prowadzone cały październik przez inicjatora i organizatora kampanii – platformę modową @kluczoweinspiracje.
O autorze
1 min czytania 2024-10-01

Październik to tak zwany „różowy miesiąc”, określany również jako Miesiąc Świadomości Raka Piersi. Co roku w tym czasie w sposób szczególny zachęca się do działań profilaktycznych. Platforma modowa @kluczoweinspiracje aktywnie włącza się w obchody, inicjując kampanię motywacyjną pt. „Zasuwamy dla zdrowia”. Grupą docelową akcji są zarówno kobiety, jak i mężczyźni.

Różowa i granatowa wstążka

Kampania „Zasuwamy dla zdrowia” wprowadza obok różowej (ang. pink ribbon) – najbardziej popularnego symbolu obchodów Miesiąca Świadomości Raka Piersi, granatową wstążkę (ang. navy blue ribbon). Inspiracją dla tej inicjatywy jest założenie, że różowa wstążka mocno kojarzy się z zachorowaniem na raka piersi wśród kobiet. Granatowa wstążka, towarzysząca różowej, ma przypominać o tym, że mężczyźni również są zagrożeni zachorowaniem na raka piersi. W tym kontekście zatem ważna jest edukacja i profilaktyka.

Lista zaangażowanych influencerów

Platforma @kluczoweinspiracje ma charakter modowy, stąd tematycznie kampania „Zasuwamy dla zdrowia” osadzona jest w kontekście stylizacji modowych. Akcji towarzyszy zaproszenie dla obecnych w mediach społecznościowych stylistek, influencerek, osób związanych z modą do publikowania treści w październiku co najmniej z przypiętą różową wstążką lub dodania jej do wybranych stylizacji. O chęci zaangażowania się we wspomnianej formie zainteresowani mogą napisać na e-mail kontaktowy: [email protected].

Organizator akcji planuje stworzyć „Różowo-granatową listę”, czyli zestawienie profili (w tym także firm i organizacji) zdeklarowanych do aktywnego włączenia się w kampanię „Zasuwamy dla zdrowia”. O tworzeniu się listy jak i kolejnych etapach kampanii będzie można dowiedzieć się z kont @kluczoweinspiracje w mediach społecznościowych, przede wszystkim z profilu na portalu Instagram.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Koszulka z suwakiem

Kolejnym symbolem kampanii jest biała koszulka z napisem „pink month” (pol. różowy miesiąc). Organizator kampanii „Zasuwamy dla zdrowia” ma aspiracje dotarcia z kampanią także poza Polskę. Z tego powodu wybrane materiały są dostępne w języku angielskim. Międzynarodowy charakter mediów społecznościowych również sprzyja właśnie takiemu celowi kampanii.

Suwak wszyty w środek koszulki nawiązuje do przewodniego hasła kampanii „Zasuwamy dla zdrowia”. Słowo „zasuwamy” zyskuje w ten sposób metaforyczne znaczenie. Suwak łączy górną i dolną część koszulki, czyli niejako dopełnia powstania kampanii. „Zasuwanie” związane jest także z kolokwialnym zastosowaniem tego słowa, oznaczającym wytrwałe, pełne poświęcenia zaangażowanie, tak istotne w profilaktyce raka piersi.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Zdjęcie główne: mat. pras.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się