Zawalcz o YouTube Works. Zgłoszenia do konkursu trwają

Zawalcz o YouTube Works. Zgłoszenia do konkursu trwają
Zgłoszenia do tegorocznej edycji YouTube Works Awards 2023 już trwają. Konkurs, organizowany przez Google w partnerstwie z Kantarem, wyróżnia kreatywne i efektywne polskie kampanie wideo. Swoje projekty możecie zgłosić do 15 września poprzez formularz na stronie YouTube Works.
O autorze
2 min czytania 2016-08-01

Do konkursu może się zgłosić każdy marketer i marketerka: zarówno marki, działy marketingu, agencje reklamowe, domy mediowe, jak i niezależni twórcy, fundacje oraz małe i średnie przedsiębiorstwa. Kampanie oceni jury złożone z 28 specjalistów i specjalistek z branży marketingowej, reklamowej, a także niezależnych twórców i twórczyń. Pełny skład jury znajduje się na stronie konkursu.

Statuetka YouTube Works powędruje do kampanii w sześciu kategoriach:

  • „Unskippable” Creative

Kampanie wyróżniające się wyjątkową, wciągającą historią przedstawioną w równie nietuzinkowy sposób, jednocześnie zrealizowane w ramach jednej innowacyjnej strategii, np. przy użyciu sekwencjonowanych reklam na YouTube.

  • Ingenious Insight

W tej kategorii szczególnie liczą się odkrywczość, prawdziwość i świeżość zawartych w strategii insightów, ich integracja z marką oraz dopasowanie do grupy docelowej i wykorzystanie narzędzi YouTube.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  • Action Driver

Działania marketingowe, które bezpośrednio przełożyły się na aktywność odbiorców – ruch na stronie, zebrane leady, działania użytkowników, sprzedaż itp. O zwycięstwie w tej kategorii decydują wskaźniki i dane potwierdzające efektywność kampanii oraz ich relację do budżetu.

  • Force for Good

Kategoria idealna dla  kampanii CSR, organizowanych przez znane marki, jak i działań organizacji pozarządowych lub lokalnych inicjatyw. Ważne, żeby przy pomocy YouTube realizowały szczytny cel, ponieważ misja jest zawsze ważniejsza niż budżet i wielkie efekty można osiągać niewielkimi środkami.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

  • The Underdog

Specjalna kategoria dedykowana małym i średnim przedsiębiorcom: swoje projekty w jej ramach mogą zgłosić firmy zatrudniające do 100 pracowników, lokalne brandy, a także osoby używające platformy YouTube do budowania swojej marki osobistej.  

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
  • Full Funnel Marketing on YouTube

W tej kategorii zostaną wzięte pod uwagę kampanie, w których YouTube został wykorzystany na co najmniej dwóch etapach lejka zakupowego (świadomość, rozważanie i działanie) w dowolnej konfiguracji. Poszukiwane są kampanie z efektami, które są wynikiem błyskotliwie rozbudowanych media planów.  

Dodatkowo każda ze zgłoszonych kampanii zawalczy o Grand Prix konkursu, którą jurorzy nagrodzą projekt wyróżniający się nie tylko błyskotliwym pomysłem i realizacją panujących trendów, ale też wyznaczeniem nowych ścieżek komunikacji marketingowej przy użyciu narzędzi reklamowych YouTube. W poprzedniej odsłonie konkursu Grand Prix otrzymała kampania „Jestem kobietą” marki YES.

Ponadto w poprzednim roku triumfowały m.in. kampanie: „Gang Swojaków Biedronki” Jeronimo Martins Polska S.A., “Robin Hood i Szmaragdowy Król” Storytel czy “Poszukiwacze zaginionych płatków” Grupy Maspex Sp. z o.o. 

Aby zgłosić swoją kampanię do YouTube Works Awards 2023, wystarczy wypełnić formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie konkursu. Należy pamiętać, że w konkursie będą brane pod uwagę wyłącznie te kampanie, które były wyświetlane na YouTube w okresie lipiec 2022 – lipiec 2023. Zgłoszenia trwają do 15 września br., a udział w konkursie jest całkowicie bezpłatny.

YouTube Works Awards, organizowane przez Google w globalnym partnerstwie z firmą Kantar, odbyły się po raz pierwszy w Wielkiej Brytanii w 2017 roku. Dziś konkurs odbywa się w ponad 20 krajach na całym świecie, m.in. w USA, Brazylii, Japonii. Od 2021 roku do grona zwycięzców dołączają także najlepsze kreacje z Polski.