Do konkursu może się zgłosić każdy marketer i marketerka: zarówno marki, działy marketingu, agencje reklamowe, domy mediowe, jak i niezależni twórcy, fundacje oraz małe i średnie przedsiębiorstwa. Kampanie oceni jury złożone z 28 specjalistów i specjalistek z branży marketingowej, reklamowej, a także niezależnych twórców i twórczyń. Pełny skład jury znajduje się na stronie konkursu.
Statuetka YouTube Works powędruje do kampanii w sześciu kategoriach:
Zobacz również
- „Unskippable” Creative
Kampanie wyróżniające się wyjątkową, wciągającą historią przedstawioną w równie nietuzinkowy sposób, jednocześnie zrealizowane w ramach jednej innowacyjnej strategii, np. przy użyciu sekwencjonowanych reklam na YouTube.
- Ingenious Insight
W tej kategorii szczególnie liczą się odkrywczość, prawdziwość i świeżość zawartych w strategii insightów, ich integracja z marką oraz dopasowanie do grupy docelowej i wykorzystanie narzędzi YouTube.
- Action Driver
Działania marketingowe, które bezpośrednio przełożyły się na aktywność odbiorców – ruch na stronie, zebrane leady, działania użytkowników, sprzedaż itp. O zwycięstwie w tej kategorii decydują wskaźniki i dane potwierdzające efektywność kampanii oraz ich relację do budżetu.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
- Force for Good
Kategoria idealna dla kampanii CSR, organizowanych przez znane marki, jak i działań organizacji pozarządowych lub lokalnych inicjatyw. Ważne, żeby przy pomocy YouTube realizowały szczytny cel, ponieważ misja jest zawsze ważniejsza niż budżet i wielkie efekty można osiągać niewielkimi środkami.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
- The Underdog
Specjalna kategoria dedykowana małym i średnim przedsiębiorcom: swoje projekty w jej ramach mogą zgłosić firmy zatrudniające do 100 pracowników, lokalne brandy, a także osoby używające platformy YouTube do budowania swojej marki osobistej.
- Full Funnel Marketing on YouTube
W tej kategorii zostaną wzięte pod uwagę kampanie, w których YouTube został wykorzystany na co najmniej dwóch etapach lejka zakupowego (świadomość, rozważanie i działanie) w dowolnej konfiguracji. Poszukiwane są kampanie z efektami, które są wynikiem błyskotliwie rozbudowanych media planów.
Dodatkowo każda ze zgłoszonych kampanii zawalczy o Grand Prix konkursu, którą jurorzy nagrodzą projekt wyróżniający się nie tylko błyskotliwym pomysłem i realizacją panujących trendów, ale też wyznaczeniem nowych ścieżek komunikacji marketingowej przy użyciu narzędzi reklamowych YouTube. W poprzedniej odsłonie konkursu Grand Prix otrzymała kampania „Jestem kobietą” marki YES.
Ponadto w poprzednim roku triumfowały m.in. kampanie: „Gang Swojaków Biedronki” Jeronimo Martins Polska S.A., “Robin Hood i Szmaragdowy Król” Storytel czy “Poszukiwacze zaginionych płatków” Grupy Maspex Sp. z o.o.
Aby zgłosić swoją kampanię do YouTube Works Awards 2023, wystarczy wypełnić formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie konkursu. Należy pamiętać, że w konkursie będą brane pod uwagę wyłącznie te kampanie, które były wyświetlane na YouTube w okresie lipiec 2022 – lipiec 2023. Zgłoszenia trwają do 15 września br., a udział w konkursie jest całkowicie bezpłatny.
YouTube Works Awards, organizowane przez Google w globalnym partnerstwie z firmą Kantar, odbyły się po raz pierwszy w Wielkiej Brytanii w 2017 roku. Dziś konkurs odbywa się w ponad 20 krajach na całym świecie, m.in. w USA, Brazylii, Japonii. Od 2021 roku do grona zwycięzców dołączają także najlepsze kreacje z Polski.