Czwarty odcinek z cyklu, nakręcony został w warszawskim klubie Iguana, która od lat stanowi plan programu Kinomaniak. W trakcie rozmowy poruszone zostały takie tematy jak wady i zalety współpracy youtuberów z sieciami partnerskimi czy proces tworzenia treści. Nie obyło się też bez dyskusji na temat budowania społeczności w serwisie YouTube.
Kaja Szafrańska jest twarzą projektu Jakbyniepaczec, największego w Polsce kanału poruszającego tematykę seriali. Projekt ten realizuje wspólnie z Januszem Raczyńskim, który odpowiada ze techniczną stronę kanału (zdjęcia, montaż, postprodukcja, dźwięk). Kaja Szafrańska jest pomysłodawczynią scenariuszy do odcinków, a także odpowiada za graficzną oprawę Jakbyniepaczec. Jest również social media ninja we wszystkich kanałach social media projektu. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała m.in. w Gazeta.pl, HBO oraz AXN Polska.
Zobacz również
Artur Pietras był twarzą programu Kinomaniak emitowanego w soboty w telewizji TV4 do 2011 roku. Jako postać bardzo charakterystyczna znany był z ciętego dowcipu, picia mleka w trakcie odcinka, a także wystawiania swoich not filmom na kredowej tablicy. Zakończenie emisji programu Kinomaniak w TV4, nie zniechęciło Artura i od dwóch lat prowadzi na YouTube kanał z recenzjami filmów, który jest idealną kopią tegoż programu. Początki Kinomaniaka na YouTube były trudne z uwagi na blokowanie treści w oparciu o naruszanie praw autorskich. Od kiedy Artur stał się częścią sieci partnerskiej, korzysta już z systemu Content ID i publikuje regularnie swoje recenzje.
„Zawód youtuber” to projekt realizowany przez Magdalenę Daniłoś na jej kanale YouTube, którego celem jest pokazanie polskiej sceny YouTube od kuchni. Marketerzy mają ogromne obawy przed rozpoczęciem komercyjnej współpracy z twórcami video w Polsce. Dzięki tym wywiadom wiele niejasnych do tej pory aspektów współpracy youtuberów z markami staje się bardziej przejrzystych. W wywiadach konfrontowane są ze sobą zawsze stanowiska dwóch twórców realizujących zupełnie różne od siebie treści.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]