„Zbadaj się, nie odkładaj”: Fundacja Avalon kolejny raz walczy z wykluczeniem medycznym osób z niepełnosprawnością

„Zbadaj się, nie odkładaj”: Fundacja Avalon kolejny raz walczy z wykluczeniem medycznym osób z niepełnosprawnością
Jak wynika z badań Fundacji Avalon, ponad 60% osób z niepełnosprawnościami ma utrudniony dostęp do lekarza. W tegorocznej edycji akcji „Zbadaj się, nie odkładaj” organizacja po raz kolejny przekonuje, że wykluczenie medyczne to zjawisko, z którym należy bezwzględnie walczyć.
O autorze
1 min czytania 2025-04-01

Wśród najczęściej wskazywanych przez osoby z niepełnosprawnością (OzN) utrudnień pojawiają się: brak przystosowanej infrastruktury (55%), ignorowanie ich potrzeb przez personel medyczny (47%) oraz brak doświadczenia lekarzy i personelu administracyjnego w pracy z pacjentami z niepełnosprawnościami (38%).

W swojej akcji „Zbadaj się, nie odkładaj” Fundacja Avalon od lat walczy o to, aby OzN mogły korzystać z pomocy medycznej równie łatwo, jak pacjenci w pełni sprawni. Jak zauważają przedstawiciele Avalon, aby tak się stało, konieczne jest wprowadzenie systemowych zmian.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jednym z głównych elementów „Zbadaj się, nie odkładaj” jest dostępna online Mapa Dostępności wyposażona w ogólnopolską wyszukiwarkę placówek medycznych dostosowanych do osób z różnymi potrzebami. Inicjatywa ta została wyróżniona nagrodą Project Zero 2024.

W ramach tegorocznej odsłony akcji w social mediach Fundacji Avalon publikowane będą treści edukacyjne związane z profilaktyką zdrowia osób z niepełnosprawnościami. Dodatkowo, we współpracy z klinikami Menvita i Federa, Fundacja organizuje również darmowe badania profilaktyczne (m.in. USG jąder oraz konsultacje psychiatryczne), z których skorzystać mogą osoby z niepełnosprawnością po weryfikacji stosownego orzeczenia.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Więcej na temat akcji „Zbadaj się, nie odkładaj” można przeczytać na dedykowanej stronie internetowej.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Zdjęcia: mat. pras. Fundacja Avalon

PS „Epoka Dostępności”: Fundacja Avalon zachęca do zaangażowania się w walkę o dostępność