Zbliża się święto łasuchów. Światowy Dzień Kebaba już 14 lipca!

Polacy rozsmakowali się w kebabie! Pierwotnie kojarzony z orientalną kuchnią bliskowschodnią z każdym rokiem zyskuje na popularności. Zbliża się Światowy Dzień Kebaba – zgodnie z Raportem Food Trendów 2022 przygotowanym przez Pyszne.pl.
O autorze
1 min czytania 2023-07-12

Polacy kochają kebab i mamy na to dowody! Raport Food Trendów 2022 oraz pozostałe statystyki serwisu Pyszne.pl potwierdzają, że:

  • kebab to trzecie najczęściej zamawiane danie w Polsce. Większą popularnością cieszą się tylko burgery i pizza. 
    • to najczęściej zamawiane danie we Wrocławiu, Lublinie i Katowicach,
    • drugie najczęściej zamawiane w Warszawie (zaraz po butter chicken) i trzecie w Gdańsku (po cheeseburgerze i pizzy marghericie),
    • liderami wojewódzkimi są śląskie, dolnośląskie oraz lubelskie – to tam najczęściej zamawiane były kebaby w ciągu ostatnich 365 dni.
    • rekord indywidualny: imponujące 680 kebabów zamówionych przez jednego użytkownika w ciągu ostatnich 365 dni,
  • 30% aktywnych użytkowników Pyszne.pl w ciągu ostatniego roku co najmniej raz zamówiło kebaba.
  • Najszybciej zyskującą na popularności kuchnią w Polsce w 2022 roku była właśnie kuchnia bliskowschodnia. W ubiegłym roku zajęła ona również pierwsze miejsce w większości większych miast: w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu, Lublinie i Katowicach. W Gdańsku i Łodzi w popularności wyprzedza ją tylko kuchnia indyjska. 
  • W ostatnim roku wśród dań tej kuchni w Polsce najpopularniejsze są: rollo kebab (50% zamówień) i kebab box (40% zamówień).
  • W ostatnim roku Na „kebsa” najczęściej mieliśmy ochotę kolejno w niedzielę, piątek i sobotę, w godzinach 17:00 – 20:00.
  • Kebab 13-tym daniem na wigilijnym stole? Bardzo możliwe! Najwięcej zrealizowanych zamówień zawierających kebab było w grudniu. To ponad 6% więcej niż wynosi średnia roczna. 

Raportu Food Trendów 2022 dostępny jest tutaj.

PS Pyszne.pl ponownie promuje „Veganuary”. Rafał Rutkowski motywuje jako Wege Trener

Pyszne.pl już po raz trzeci zaangażowało się w międzynarodowe wyzwanie „Veganuary”. Marka na potrzeby kampanii stworzyła postać Wege Trenera, który motywuje do wykluczenia bądź ograniczenia mięsa i innych produktów odzwierzęcych w diecie. W rolę tę wciela się aktor i komik Rafał Rutkowski.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj