Zdjęcia całujących się piłkarzy w kampanii społecznej #LoveWinsQatar przeciwko dyskryminacji środowiska LGBT+

O autorze
2 min czytania 2022-12-02

Agencje Game Changer (Group One) i Serviceplan España oraz madrycka organizacja pozarządowa COGAM (Colectivo LGBT de Madrid) zainicjowali ruch społeczny #LoveWinsQatar, który wzywa wszystkich graczy do obrony praw człowieka. Zdjęcia całujących się piłkarzy na wirtualnych murawach mają zwrócić uwagę na dyskryminację społeczności LGBT+ w Katarze.

Turniej Mistrzostw Świata organizowany przez FIFA w Katarze okazuje się być bardzo kontrowersyjny. Ze względu na katarską politykę, która narusza prawa człowieka osób LGBTQI, wywołując globalne kontrowersje wokół Mistrzostw Świata, liczne marki i aktywiści połączyli siły, aby uwidocznić ten problem poprzez akcje społeczne.

Przykładem jest ruch społeczny #LoveWinsQatar, zainicjowany przez agencje Game Changer i Serviceplan España oraz madrycką organizację pozarządową COGAM. Celem tej akcji jest wezwanie graczy z całego świata do dzielenia się miłosnymi zdjęciami piłkarzy, wykonanymi podczas wirtualnych meczów.

Granie w gry jest ponad podziałami, nie ma granic terytorialnych czy społecznych i zawsze tak było. To przewaga świata gamingu nad realnym światem, w którym nadal jest wiele podziałów. Gramy ze sobą bez względu na płeć, pochodzenie, kolor skóry czy orientację seksualną. Bo gry łączą, a nie dzielą. Właśnie dlatego postanowiliśmy poszukać sposobu na to, jak możemy wyrazić sprzeciw wobec braku poszanowania podstawowych praw człowieka z wykorzystaniem gamingu. To czego nie można pokazać na boisku, można pokazać w grze! – mówi Tomasz Przeździecki, CEO Game Changer.
LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Dołącz do walki o miłość i szacunek z #LoveWinsQatar

Proces dołączenia do tego ruchu jest bardzo prosty: strzel gola, skieruj jednego zawodnika blisko drugiego, uchwyć screena i udostępnij go z oznaczeniem #LoveWinsQatar.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Spot informujący o akcji można obejrzeć na YouTube:

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
To jedna z tych absolutnie koniecznych kampanii, która zrodziła się z niezgody na niesprawiedliwość: Katar nie przestrzega podstawowych praw człowieka, w szczególności praw społeczności LGBT+. Aby oddać jej głos i rozpowszechnić tę inicjatywę, zaprosiliśmy do działania zaangażowaną, wspierającą i mającą ogromne wpływy społeczność graczy. Mamy nadzieję, że przesłanie to odbije się szerokim echem na całym świecie” – mówi Emilio Valverde, executive creative director z Serviceplan España.
Zachęcamy ludzi do pokazywania rzeczywistości taką, jaka jest. Wszystko po to, by zawalczyć o nasze prawa, sprawiedliwość społeczną, równość i prawo do różnorodności. Poprzez tę akcję chcemy przełamać bariery dyskryminacyjne dla osób LGBT+– komentuje Carmen Garcia de Merlo, rzecznik COGAM.

Akcja #LoveWinsQatar została zaadaptowana na 5 różnych języków: hiszpański, angielski, portugalski, niemiecki i polski. Wszystko po to, aby dotrzeć do wszystkich zakątków świata.

Akcję wspierają również takie organizacje jak brazylijska fundacja Aliança Nacional LGBTI+, czy argentyńska FALGBT.