Według organizacji WRAP gospodarstwa domowe w UK wyrzucają 4,7 miliona ton nadającej się do spożycia żywności. Hellman’s chce walczyć z powszechnym zjawiskiem, jakim jest brak pomysłów na przygotowanie posiłków, mimo dostępności składników w naszych lodówkach. W związku z tym, we współpracy z Google Cloud, opracowano narzędzie wykorzystujące sztuczną inteligencję, które ma przyczynić się do zapobiegania marnowaniu żywności.
Meal Reveal umożliwi skanowanie produktów, które znajdują się w lodówce, a następnie zaproponuje przepis na danie z ich wykorzystaniem. Narzędzie ma zapewnić oszczędność czasu. Jak to działa Wystarczy skierować telefon na składniki w lodówce, zrobić kilka zdjęć lub nagrać filmik. Następnie narzędzie dokona analizy składników, korzystając z platformy Vertex AI od firmy Google Cloud. Następnie wyszukiwarka Vertex AI oraz autorski algorytm Unilever przeszukają bazę danych przepisów, by zasugerować ten odpowiedni do zeskanowanych wcześniej składników.
Zobacz również
– Hellmann’s Meal Reveal inspiruje ludzi do wykorzystania resztek i dalszego wykorzystania jedzenia. Konsumenci mają dobre intencje żywieniowe, ale życie staje im na drodze. Ludzie chcą po prostu wiedzieć, jak przygotować proste, ale smaczne posiłki z tego, co mają w lodówce, ale nie są pewni, od czego zacząć. Meal Reveal to proste i innowacyjne narzędzie, które gwarantuje, że mniej żywności się marnuje – powiedział Dan Fisher, global ECD, Ogilvy UK.
– Ludzie nigdy nie mają ochoty wyrzucać jedzenia. Marnowanie żywności jest niezamierzoną konsekwencją naszego intensywnego trybu życia, kiedy po długim dniu zaglądamy do lodówki i widzimy różne składniki, ale nie ma tam nic, co moglibyśmy zjeść. Dostrzegliśmy tu szansę na stworzenie prostego i łatwego w użyciu narzędzia. Meal Reveal wykorzystuje najnowszą technologię Google, dzięki której proste skanowanie resztek składników pozwala zobaczyć pyszny potencjał w Twojej lodówce, na wyciągnięcie ręki – dodała Christina Bauer-Plank, globalna wiceprezes Hellmann’s.
Kampania Meal Reveal prowadzona jest początkowo w Wielkiej Brytanii. Za akcję odpowiada agencja Ogilvy UK.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Zdjęcie główne: Google
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS Na świecie marnuje się coraz więcej jedzenia. Jak marki walczą z tym problemem?
Na świecie 1/3 żywności trafia do kosza. Marki są coraz bardziej świadome tego problemu i starają się działać zgodnie z ideą less waste. W artykule przyglądamy się wybranym brandom i aplikacjom, które przekonały się, że mniej znaczy więcej i proponują rozwiązania zapobiegające marnotrawstwu.
PS2 #OdKulis: Kampania „⅓ się marnuje. Uratuj ją!” marki Too Good To Go
„⅓ się marnuje. Uratuj ją!” to kampania edukacyjna, której inicjatorami byli: marka Too Good To Go oraz agencja VMLY&R. Głównym jej celem było zwrócenie uwagi na palący problem marnowania żywności. Teraz przedstawiamy, jak #OdKulis wyglądała realizacja akcji.