Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Zeskanuj lodówkę, by otrzymać gotowy przepis na danie. Narzędzie AI Meal Reveal od Hellmann’s

Zeskanuj lodówkę, by otrzymać gotowy przepis na danie. Narzędzie AI Meal Reveal od Hellmann’s
Hellman's przy pomocy Google Cloud przygotowały narzędzie AI, które ma zapobiegać marnowaniu żywności. Dzięki Meal Reveal będzie można zeskanować produkty w lodówce i otrzymać gotowy przepis na posiłek.
O autorze
2 min czytania 2024-03-22

Według organizacji WRAP gospodarstwa domowe w UK wyrzucają 4,7 miliona ton nadającej się do spożycia żywności. Hellman’s chce walczyć z powszechnym zjawiskiem, jakim jest brak pomysłów na przygotowanie posiłków, mimo dostępności składników w naszych lodówkach. W związku z tym, we współpracy z Google Cloud, opracowano narzędzie wykorzystujące sztuczną inteligencję, które ma przyczynić się do zapobiegania marnowaniu żywności.

Meal Reveal umożliwi skanowanie produktów, które znajdują się w lodówce, a następnie zaproponuje przepis na danie z ich wykorzystaniem. Narzędzie ma zapewnić oszczędność czasu. Jak to działa Wystarczy skierować telefon na składniki w lodówce, zrobić kilka zdjęć lub nagrać filmik. Następnie narzędzie dokona analizy składników, korzystając z platformy Vertex AI od firmy Google Cloud. Następnie wyszukiwarka Vertex AI oraz autorski algorytm Unilever przeszukają bazę danych przepisów, by zasugerować ten odpowiedni do zeskanowanych wcześniej składników.

– Hellmann’s Meal Reveal inspiruje ludzi do wykorzystania resztek i dalszego wykorzystania jedzenia. Konsumenci mają dobre intencje żywieniowe, ale życie staje im na drodze. Ludzie chcą po prostu wiedzieć, jak przygotować proste, ale smaczne posiłki z tego, co mają w lodówce, ale nie są pewni, od czego zacząć. Meal Reveal to proste i innowacyjne narzędzie, które gwarantuje, że mniej żywności się marnuje – powiedział Dan Fisher, global ECD, Ogilvy UK.

– Ludzie nigdy nie mają ochoty wyrzucać jedzenia. Marnowanie żywności jest niezamierzoną konsekwencją naszego intensywnego trybu życia, kiedy po długim dniu zaglądamy do lodówki i widzimy różne składniki, ale nie ma tam nic, co moglibyśmy zjeść. Dostrzegliśmy tu szansę na stworzenie prostego i łatwego w użyciu narzędzia. Meal Reveal wykorzystuje najnowszą technologię Google, dzięki której proste skanowanie resztek składników pozwala zobaczyć pyszny potencjał w Twojej lodówce, na wyciągnięcie ręki – dodała Christina Bauer-Plank, globalna wiceprezes Hellmann’s.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kampania Meal Reveal prowadzona jest początkowo w Wielkiej Brytanii. Za akcję odpowiada agencja Ogilvy UK.

Zdjęcie główne: Google

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS Na świecie marnuje się coraz więcej jedzenia. Jak marki walczą z tym problemem?

Na świecie 1/3 żywności trafia do kosza. Marki są coraz bardziej świadome tego problemu i starają się działać zgodnie z ideą less waste. W artykule przyglądamy się wybranym brandom i aplikacjom, które przekonały się, że mniej znaczy więcej i proponują rozwiązania zapobiegające marnotrawstwu.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS2 #OdKulis: Kampania „⅓ się marnuje. Uratuj ją!” marki Too Good To Go

„⅓ się marnuje. Uratuj ją!” to kampania edukacyjna, której inicjatorami byli: marka Too Good To Go oraz agencja VMLY&R. Głównym jej celem było zwrócenie uwagi na palący problem marnowania żywności. Teraz przedstawiamy, jak #OdKulis wyglądała realizacja akcji.