Kampania realizowana jest w marcu br. z okazji światowego dnia osób z zespołem Downa. Główną jej osią jest spot obalający stereotypy związane z zespołem Downa. Do akcji zaproszono 8 osób z trisomią 21, które podzieliły się swoimi doświadczeniami, opowiedziały, co dla nich znaczy zespół Downa, jakie mają pasje i marzenia. Znakiem rozpoznawczym kampanii jest hasztag #ZespolKolorowychSkarpetek.
W ramach kampanii przeprowadzone zostało badanie dotyczące społecznego odbioru osób z zespołem Downa. Jak pokazują jego wyniki, osoby z zespołem Downa spotykają się z sympatią i troską – tak odpowiedziało blisko 60% badanych. U 33% respondentów osoby z trisomią 21 budzą uczucia neutralne, u 34% współczucie, a 24% chętnie im pomoże. Jednak aż 18% spośród uczestników badania czuje zakłopotanie i zażenowanie na ich widok, a 6% strach. Co więcej, blisko 10% twierdzi, że tą wadą genetyczną można się zarazić.
Zobacz również
Ponad połowa uczestników badania (55%) spotyka osoby z zespołem Downa, a 10% ma je w rodzinie i wśród znajomych. Zdecydowana większość (79%) badanych spotkała się z określeniem „Ty Downie” w sposób obraźliwy, w tym aż 95% w codziennym życiu, a 70% w internecie.
Większość z uczestników badania uważa, że osoby z zespołem Downa potrafią korzystać z Internetu (69%), mogą uczyć się w szkole (72%), pracować zarobkowo i uprawiać sport (po ok. 70%), jednak część respondentów (po ok. 12%) twierdzi, że tych aktywności osoby z Downem nie mogą wykonywać. Z kolei ok. 12-19% z pytanych uważa, że osoby te nie mają poczucia humoru i bywają agresywne.
Aby włączyć się do akcji i okazać solidarność z osobami dotkniętymi wadą genetyczną wystarczy udostępnić w mediach społecznościowych zdjęcie w kolorowych skarpetkach nie do pary, symbolizujących różnorodność genetyczną z hasztagiem #ZespolKolorowychSkarpetek.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Kampania realizowana jest pro bono dla Stowarzyszenia Rodzin i Opiekunów osób z zespołem Downa „Bardziej Kochani”. Spoty można obejrzeć w telewizji, w kanałach należących do TVP oraz w Internecie, między innymi w serwisach VOD.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Nie masz skarpetek? Kup je w sklepie Many Mornings, zostań ambasadorem i wesprzyj Stowarzyszenie Rodzin i Opiekunów Osób z Zespołem Downa Bardziej Kochani. Z każdego zakupu skarpetek w dniu 21.03.2019 firma Many Mornings przeznaczy 21% zysku na wsparcie Stowarzyszenia.
PS
Niezwykły projekt „Nie jestem z innej bajki” zwraca uwagę na problem braku akceptacji wśród społeczeństwa osób z zespołem Downa oraz powielania krzywdzących stereotypów na ich temat. W ramach akcji stworzono serię przepięknych zdjęć, w których dzieci i młodzież z zespołem Downa wystąpiły w roli bohaterów najpopularniejszych bajek.