Kampanii prowadzonej w telewizji i internecie towarzyszy konkurs na stronie www.maybelline.pl. Może w nim wziąć udział każda internautka, która w wybranych kanałach społecznościowych (Facebook, Instagram) lub na stronie konkursu doda zdjęcie swojego zjawiskowego spojrzenia, oznaczając je hashtagami #jestemzjawiskowa i #maybelline. W konkursie zastosowano mechanizm grywalizacji – im więcej kobiet weźmie w nim udział, tym większa będzie wartość nagrody. O aktualnej liczbie zjawiskowych Polek informują w czasie rzeczywistym kreacje display w wybranych serwisach kobiecych, m.in. kobieta.gazeta.pl, lula.pl, wysokieobcasy.pl.
Marka Maybelline New York, dla której nowoczesne narzędzia w digitalu są kluczowe z uwagi na profil grupy celowej, wykorzystuje w kampanii nowatorski mechanizm AOD SYNC, opierający się na multiscreeningu oraz programmatic buying.
Zobacz również
Oglądając telewizję coraz częściej korzystamy z drugiego ekranu – smartfona, tabletu lub komputera. Telewizja staje się medium tła. Przeniesienie uwagi między urządzeniami leży u podstaw strategii tej kampanii. Technologia wykorzystana w AOD SYNC pozwala na śledzenie w czasie rzeczywistym momentu obecności spotu w telewizji. Następnie w automatyczny sposób przekazuje sygnał, na podstawie którego uruchamiana jest kampania online. Przez krótki czas po obejrzeniu reklamy telewizyjnej w punktowy sposób aktywowana jest kampania internetowa, targetowana demograficznie do grupy celowej. Użytkownik w intuicyjny sposób jest kierowany ze środowiska offline do online, co wydłuża kontakt z marką i wzmacnia efekt komunikacji – wyjaśnia Rafał Muciński, Head of AOD w Performics.
Za realizację kampanii odpowiadają agencje należące do ZenithOptimedia Group: Zenith (planowanie i zakup mediów), Performics (AOD SYNC: kampania realizowana w modelu programmatic buying z wykorzystaniem zintegrowanej platformy Audience on Demand) i Newcast (koncept kampanii, kreacje, współpraca z blogerkami).
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell