Celem realizowanej w 2012 r. kampanii była promocja aparatów cyfrowych Cyber-Shot z wykorzystaniem blogów. W jej wyniku na ponad 50 blogach o tematyce fotografii, lifestyle i podróży ukazały się artykuły dotyczące nowych aparatów fotograficznych Sony. Łączny zasięg publikacji i wzmianek o nich w social media to ok. 2 mln osób.
W połowie 2012 roku agencja Think Kong otrzymała zadanie – jak najszybciej i jak najskuteczniej wypromować w Internecie nową serię aparatów Sony Cyber – Shot. Działania miały zapewnić dotarcie, do trudnej grupy docelowej, która na co dzień bombardowana jest ogromną liczbą komunikatów marketingowych i promocyjnych – aktywnych, młodych ludzi, dla których liczą się nie tylko parametry sprzętu, ale też jego wygląd, jakość i poręczność. Jak sprawić, aby komunikat nie umknął ich uwadze?
Zobacz również
Odpowiedź jest prosta. Trzeba zaangażować tych, za którymi młodzi ludzie podążają, których uważają za trendsetterów, których wyborami sugerują się przy zakupach – popularnych blogerów piszących na tematy lifestyle, podróżnicze i oczywiście fotograficzne. To dawało pewność, że temat będzie przedstawiony kreatynie i niesztampowo.
Na podstawie zasięgu bloga, stopnia interakcji z czytelnikami, jakości publikowanych postów oraz wpływu blogera na społeczność czytelników wytypowano 56 kluczowych, którym powiedziano jedno: opiszcie swoje odczucia na temat aparatów SONY. Zwrócicie uwagę na ich poręczność, jakoś zdjęć i design. Tak właśnie zrobili.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Za realizację projektu ze strony agencji Think Kong był odpowiedzialny Adam Skrzypek.