Od 12 grudnia br. internauci, którzy wykupią dostęp do treści „Gazety Wyborczej” na Wyborcza.pl/wwf, jednocześnie pomogą Fundacji WWF Polska, zajmującej się ratowaniem przyrody i zwierząt. Na stronie Wyborcza.pl/wwf każdy może wskazać gatunek zwierząt, którym chce pomóc, a wybierając okres prenumeraty: miesiąc (10 zł), kwartał (30 zł) lub rok (100 zł) – tym samym określić wysokość wsparcia. Zespół Wyborcza.pl przekaże cały przychód z prenumeraty na rzecz programu WWF Polska pomagającego wybranym gatunkom.
– Na co dzień człowiek rzadko zastanawia się nad tym, czy przyszłe pokolenia będą mogły zobaczyć na żywo zwierzęta, które teraz żyją obok nas. Tymczasem sytuacja wielu gatunków jest tragiczna. Bez pomocy człowieka, który najczęściej stanowi jednocześnie główne zagrożenie dla zwierząt, ich los jest przesądzony. Dlatego właśnie zdecydowaliśmy się na wspólną, świąteczną akcję z WWF Polska. Chcesz pomóc np. rysiowi? Kup prenumeratę, a my przekażemy wybraną przez Ciebie kwotę WWF Polska. Im dłuższy okres prenumeraty wybierzesz, tym większe wsparcie otrzyma program ochrony rysia – zachęcają do udziału w akcji „Zmień czytanie w pomaganie” jej organizatorzy z „Gazety Wyborczej”.
Zobacz również
Akcja, która potrwa do końca grudnia, jest promowana w serwisach internetowych Wyborcza.pl, na profilach dziennika w mediach społecznościowych oraz w wydaniu papierowym „Gazety Wyborczej”.
Jej ważną częścią są działania redakcyjne, w które – oprócz działu Nauka – zaangażowały się redakcje lokalne „Gazety Wyborczej”. Artykuły na temat środowiska i gatunków zwierząt zagrożonych wyginięciem są regularnie publikowane w serwisie Wyborcza.pl/zwierzeta. To np. tekst „Ratujmy ducha leśnych ostępów” poświęcony rysiom czy artykuł o sóweczce – niewielkim, bo ważącym ok. 60 g, ptaku z rodziny puszczykowatych.
„Gazeta Wyborcza” od wielu lat angażuje się w różnorodne inicjatywy społeczne i współpracę z organizacjami pozarządowymi, np. Polską Akcją Humanitarną i UNICEF. W maju 2018 r. w ramach „Prenumeraty solidarnościowej” 150 tys. zł zostało przekazanych na pomoc osobom z niepełnosprawnościami. Natomiast wiosną br., dzięki specjalnej akcji „Gazety Wyborczej”, w której cały przychód z kupionej prenumeraty cyfrowej był przekazywany organizacjom społecznym, aż 37,5 tys. zł trafiło łącznie do Kampanii Przeciw Homofobii, Centrum Praw Kobiet i Stowarzyszenia Interwencji Prawnej.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Wszystkie tego rodzaju akcje za każdym razem potwierdzają wrażliwość społeczną czytelników „Gazety Wyborczej” i zaangażowanie zespołu dziennika. To jednocześnie przykłady marketingu zaangażowanego społecznie, który umożliwia połączenie celów biznesowych i społecznych.
Słuchaj podcastu NowyMarketing