− Zgodnie z założeniami strategicznego projektu przedsiębiorstwa Auchan 2022, CSR jest i będzie nieodłączną częścią wszystkich decyzji biznesowych, które podejmujemy. Chcemy coraz lepiej i szybciej odpowiadać na nowe trendy i zmieniające się oczekiwania konsumentów. Skupiamy się na promowaniu dobrej i zdrowej żywności − w przystępnej cenie, budując w tym celu partnerstwa z lokalnymi i krajowymi producentami oraz dostawcami. W ten sposób przyczyniamy się do rozwoju gospodarczego i ożywienia społeczności lokalnych. Przeciwdziałamy marnowaniu żywności poprzez konkretne działania oraz walczymy z nadmiernym użyciem plastiku − mamy konkretne realizacje w tym obszarze, o którym można poczytać w Raporcie. Bardzo ważne jest również dla nas jest zmniejszenie naszego śladu węglowego. W centrum naszej działalności zawsze stawiamy ludzi, tworzymy dobre miejsca pracy, promujemy równe szanse i różnorodność, rozwój i szkolenia. Z satysfakcją mogę powiedzieć, że razem realnie przyczyniamy się do poprawy życia mieszkańców, a to jest najważniejszy cel naszej transformacji − mówi Gérard Gallet, dyrektor generalny Auchan Retail Polska.
CSR przez pryzmat codzienności
Zobacz również
Najnowszy raport Auchan Retail Polska przygotowany został w sposób, który pozwala spojrzeć na działalności firmy w tym obszarze oczami klientów. Jest formą dialogu z nimi i pokazuje, jak w praktyce, w każdym sklepie, każdego dnia wygląda odpowiedzialność sieci. Zwraca uwagę czytelników na wartości Auchan, kluczowe obszary działania i cele na najbliższe lata w dobie zmieniającego się otoczenia.
W perspektywie do 2022 r. są to przede wszystkim:
Promowanie dobrego jedzenia:
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
- 100% produktów marki własnej sieci oznaczonych będzie etykietą spożywczą Nutriscore
- sukcesywnie wprowadzane będą kolejne produkty marki Pewni Dobrego, tworzonej przez Auchan w ramach odpowiedzialnego partnerstwa współpracy z lokalnymi dostawcami – to produkty o najwyższej jakości, wytwarzane z poszanowaniem warunków pracy, środowiska naturalnego oraz dobrostanu zwierząt
Walka z marnotrawstwem i użyciem plastiku:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
- 100% opakowań marki własnej Auchan będzie się nadawało do recyklingu, ponownego użycia lub kompostowania
- zniesione zostaną opakowania plastikowe działów: piekarnia, cukiernia, mięso, wędliny, sery, ryby oraz owoców i warzyw w samoobsłudze
Zmniejszenie śladu węglowego:
- 50% energii elektrycznej w sklepach pochodzić będzie ze źródeł odnawialnych
- o 25% zmniejszona zostanie konsumpcja energii elektrycznej w sklepach
- o 20% zredukowana zostanie emisja dwutlenku węgla związana z transportem towarów
To konkretne zobowiązania sieci na nadchodzące lata, świadectwo jej konsekwentnej polityki i gotowości do podejmowania kolejnych ważnych inicjatyw, jako firma społecznie odpowiedzialna.
Raport na temat Zrównoważonego Rozwoju podkreśla również znaczenie wieloletniej współpracy Fundacji Auchan na rzecz młodzieży z partnerami, organizacjami charytatywnymi oraz stowarzyszeniami i fundacjami działającymi lokalnie m.in. PAH i jego program Pajacyk, SOS Wioski Dziecięce, DKMS, PCK, czy Federacja Polskich Banków Żywności. Ponadto na podkreślenie zasługuje fakt, że w 2019 r. firma Auchan została nagrodzona statuetką Dobroczyńca Roku za wieloletnią współpracę z Fundacją DKMS i wsparcie podczas procesu rejestracji potencjalnych dawców przez wolontariuszy sieci.