W trzech kategoriach – social-impact, inno-tech oraz start – znalazły się startupy, które nie tylko odzwierciedlają zaangażowanie i pasję mazowieckich przedsiębiorców, ale także prezentują nowatorskie podejście do kluczowych wyzwań współczesnego świata. W tej edycji konkursu w rywalizacji wzięło udział 50 startupów. Najwięcej z nich, podobnie jak w ubiegłym roku, zgłosiło się w kategorii social-impact. Pokazuje to, jak ważny jest dla współczesnych młodych firm pozytywny wpływ na otoczenie społeczne i środowiskowe Dowodzi także ich determinacji i ambicji w budowaniu biznesu w sposób zrównoważony.
Jak podkreśla marszałek Adam Struzik, Mazowsze to miejsce, w którym powstają młode innowacyjne spółki warte co najmniej 1 mld dolarów, zwane „jednorożcami”.
Zobacz również
– Dziś w tym prestiżowym gronie mamy firmę Znany Lekarz oferującą narzędzie do umawiania wizyt u specjalistów. Warto wspomnieć też o znanym i bijącym rekordowe kwoty dofinansowania Booksy – systemie zarządzania rezerwacjami, który łączy ideę tradycyjnego terminarza z nowymi technologiami. Sukces tych „jednorożców” jest wynikiem ciężkiej pracy, innowacyjnych pomysłów i zdolności do przewidywania potrzeb rynku. Mazowsze staje się coraz bardziej widocznym miejscem na światowej scenie startupowej, a historie takie jak te, przyciągają uwagę inwestorów i przedsiębiorców z całego świata – mówi Adam Struzik.
Patrząc na listę projektów zakwalifikowanych do finału, nie sposób nie zauważyć globalnych trendów. Jednym z nich jest tworzenie gospodarki o obiegu zamkniętym, a drugim – rozwiązania oparte na AI.
Dla laureata każdej kategorii przewidziano nie tylko nagrody finansowe w wysokości 30 000 złotych, ale także wsparcie promocyjne i nagrody od partnerów konkursu, wśród których znalazły się m.in. Fundacja Przedsiębiorczości Technologicznej, HUAWEI Polska, Miasto Stołeczne Warszawa czy Koleje Mazowieckie.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Komisja, w skład której weszli eksperci biznesu Jacek Aleksandrowicz, Katarzyna Klimek, Tomasz Karwowski i Michał Misztal, zdecydowała o zakwalifikowaniu do następnego etapu konkursu 11 startupów.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Przedstawiamy je w kolejności alfabetycznej:
- Anew – biżuteria vintage & upcycled: marka biżuteryjna, która rewolucjonizuje podejście do mody poprzez oferowanie biżuterii vintage, stworzonej co najmniej 50 lat temu, promując tym samym zrównoważony styl życia.
- BabyRAIN – oprogramowanie oparte na sztucznej inteligencji, wspomagające rodziców i lekarzy w diagnozowaniu zaburzeń u małych dzieci ze spektrum autyzmu oraz monitorowaniu ich postępów rehabilitacyjnych.
- Portal pracy bezCV – platforma internetowa oparta na technologii chatGPT pozwalająca na precyzyjne określenie umiejętności i preferencji zawodowych kandydatów. Rozwiązanie oparte na analizie psychologicznej i doradztwie zawodowym.
- Platforma edukacyjna HeyEdu – platforma edukacyjna zaprojektowana tak, aby pomóc studentom osiągnąć swoje cele edukacyjne i rozwinąć pełen potencjał.
- intu. – cyrkularna marka odzieżowa angażująca się w oczyszczanie środowiska poprzez produkcję odzieży z materiałów odzyskanych po zamkniętych firmach odzieżowych i niewyprzedanych kolekcjach.
- Live.Market VideoCommerce Suite – kompleksowa platforma do VideoCommerce umożliwiająca efektywne zarządzanie treściami wideo, transmisje na żywo na różnych platformach społecznościowych oraz interaktywne wzbogacenie sklepów internetowych.
- ONE:ITEM – produkt, który łączy funkcjonalność plecaka i torby. To praktyczne połączenie daje użytkownikom większą elastyczność w codziennym noszeniu swoich rzeczy, zapewniając zarówno wygodę, jak i styl.
- Rebread Cosmetics – innowacyjne podejście do wykorzystania czerstwego chleba w branży kosmetycznej. Firma opiera swoje rozwiązanie na wiedzy naukowej, aby opracować receptury peelingów, w których czerstwe pieczywo pełni funkcję naturalnego ścierniwa.
- SaveWater – system sterowania, który za pomocą analizy wilgotności gruntu, rodzaju roślinności i prognozy pogody umożliwia optymalne nawadnianie terenów zielonych, przyczyniając się do efektywnego wykorzystania wody.
- Stoneoutlet – marketplace skupiony na branży kamieniarskiej. Platforma umożliwia katalogowanie i sprzedaż pozostałości poprodukcyjnych, takich jak resztki kamieni, które mogą być wykorzystane do tworzenia nowych produktów, np. blatów marmurowych do łazienki, kuchni czy stolików. To kreatywne podejście do zmniejszania marnotrawstwa i tworzenia nowych zastosowań dla takich materiałów.
- TuInwestor – Wirtualny Analityk AI do pozyskiwania danych gospodarczych. Wykorzystuje sztuczną inteligencję do analizy danych gospodarczych polskich i zagranicznych spółek notowanych na polskiej giełdzie. To narzędzie, które może przyspieszyć procesy decyzyjne w biznesie i inwestycjach.
Wielki finał konkursu „Startuj z Mazowsza” odbędzie się 5 października 2023 r. Wydarzenie zgromadzi pasjonatów przedsiębiorczości, innowacji i inspirujących pomysłów, stanowiąc istotny krok w rozwoju lokalnej społeczności startupowej.