Znamy najlepsze kampanie reklamowe zrealizowane na TikToku w Europie Środkowej. W pięciu kategoriach konkursowych jury TikTok Ad Awards CE wyróżniło 32 marki, które wspólnie z agencjami stworzyły najbardziej efektywne projekty zgodne z podejściem „TikTok-first”. Nagrodę główną, w kategorii Greatest TikTok zdobyło Doritos Romania za kampanię #DoritosBoldSquad, którą zrealizowało OMD Romania.
Podczas uroczystej gali przyznano nagrody w wielu kategoriach. Wśród dostrzeżonych kreacji znalazły się również te, stworzone dla brandów w Polsce: sieci sklepów Lidl, Komputronik S.A. i Wubertools.
Statuetka Greatest Creative, dla firm, które wyróżnia kreatywne podejście do obecności na TikToku, trafiła do Lidl Polska za kampanię „LIDL POLAND ENTERS TIKTOK” stworzoną przez Space Cat Industries.
Jak social media zmieniają współczesną ścieżkę zakupową? [WEBINAR]
Nagrodę Greatest Performance otrzymał Komputronik S.A. za kampanię „Campaign for GEN Z leads to outstanding results”, stworzoną przez Sales&More S.A. Kategoria poświęcona jest kampaniom z dolnej części lejka sprzedażowego, które wyróżniały się kreatywnością, podejściem TikTok-first oraz innowacyjną strategią.
– Zostaliśmy docenieni za to, że udało nam się udowodnić, że TikTok nie działa tylko na górze lejka sprzedażowego, ale również w jego dolnej części, generując sprzedaż i mając faktyczny wpływ na biznes. Nasze kampanie opierają się o reklamy z wykorzystaniem w kreacjach organicznego contentu video produkowanego inhousowo oraz reklam katalogowych – skomentowała Paulina Pytel, Lider Zespołu Zarządzania Społecznościami w Komputronik S.A.
Nagrodę w kategorii Greatest Small Business, za kampanię „Tutorial video goes viral and leads to increased brand visibility”, otrzymał Wubertools. Kreację stworzyła agencja Sempai.
Wśród nagrodzonych znaleźli się również:
- Kaufland Romania za kampanię „1 Million Challenge”, stworzoną przez V8 Interactive (Greatest Branding)
– TikTok jest miejscem, w którym kreatywność spotyka się z rzeczywistymi rezultatami biznesowymi, zarówno dzięki angażującym natywnym reklamom, jak i wykorzystaniu trendów. Zgłoszenia, które otrzymaliśmy od marek i agencji pokazały moc kreacji, które nie tylko przykuwają uwagę, ale również realizują najbardziej ambitne cele marketingowe. Przypomnę tylko, że już co drugi użytkownik platformy przyznaje, że dowiedział się o nowym produkcie lub usłudze dzięki sekcji „Dla Ciebie”1, a 58% z nich kupiło przedmiot, który poznali poprzez platformę2 – mówi Rafał Drzewiecki, Country Manager TikTok Central Europe.
Pełen opis nagrodzonych kampanii znaleźć można na stronie TikTok Ad Awards.
Źródła:
1 Consumer research by Accenture Song, 2023.
2 Ipsos, Unlocking Culture in Europe, 2023.
Zdjęcie główne: TikTok