Znamy najlepsze kampanie reklamowe zrealizowane na TikToku w Europie Środkowej. W pięciu kategoriach konkursowych jury TikTok Ad Awards CE wyróżniło 32 marki, które wspólnie z agencjami stworzyły najbardziej efektywne projekty zgodne z podejściem „TikTok-first”. Nagrodę główną, w kategorii Greatest TikTok zdobyło Doritos Romania za kampanię #DoritosBoldSquad, którą zrealizowało OMD Romania.
Podczas uroczystej gali przyznano nagrody w wielu kategoriach. Wśród dostrzeżonych kreacji znalazły się również te, stworzone dla brandów w Polsce: sieci sklepów Lidl, Komputronik S.A. i Wubertools.
Statuetka Greatest Creative, dla firm, które wyróżnia kreatywne podejście do obecności na TikToku, trafiła do Lidl Polska za kampanię „LIDL POLAND ENTERS TIKTOK” stworzoną przez Space Cat Industries.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Nagrodę Greatest Performance otrzymał Komputronik S.A. za kampanię „Campaign for GEN Z leads to outstanding results”, stworzoną przez Sales&More S.A. Kategoria poświęcona jest kampaniom z dolnej części lejka sprzedażowego, które wyróżniały się kreatywnością, podejściem TikTok-first oraz innowacyjną strategią.
– Zostaliśmy docenieni za to, że udało nam się udowodnić, że TikTok nie działa tylko na górze lejka sprzedażowego, ale również w jego dolnej części, generując sprzedaż i mając faktyczny wpływ na biznes. Nasze kampanie opierają się o reklamy z wykorzystaniem w kreacjach organicznego contentu video produkowanego inhousowo oraz reklam katalogowych – skomentowała Paulina Pytel, Lider Zespołu Zarządzania Społecznościami w Komputronik S.A.
Nagrodę w kategorii Greatest Small Business, za kampanię „Tutorial video goes viral and leads to increased brand visibility”, otrzymał Wubertools. Kreację stworzyła agencja Sempai.
Wśród nagrodzonych znaleźli się również:
- Kaufland Romania za kampanię „1 Million Challenge”, stworzoną przez V8 Interactive (Greatest Branding)
– TikTok jest miejscem, w którym kreatywność spotyka się z rzeczywistymi rezultatami biznesowymi, zarówno dzięki angażującym natywnym reklamom, jak i wykorzystaniu trendów. Zgłoszenia, które otrzymaliśmy od marek i agencji pokazały moc kreacji, które nie tylko przykuwają uwagę, ale również realizują najbardziej ambitne cele marketingowe. Przypomnę tylko, że już co drugi użytkownik platformy przyznaje, że dowiedział się o nowym produkcie lub usłudze dzięki sekcji „Dla Ciebie”1, a 58% z nich kupiło przedmiot, który poznali poprzez platformę2 – mówi Rafał Drzewiecki, Country Manager TikTok Central Europe.
Pełen opis nagrodzonych kampanii znaleźć można na stronie TikTok Ad Awards.
Źródła:
1 Consumer research by Accenture Song, 2023.
2 Ipsos, Unlocking Culture in Europe, 2023.
Zdjęcie główne: TikTok