Ogłoszono zwycięzców VI edycji konkursu Design by Śliwka Nałęczowska 2025, skierowanego do studentów i absolwentów kierunków artystycznych oraz profesjonalnych twórców.
Tegoroczne wyzwanie polegało na zaprojektowaniu autorskiej grafiki na świąteczne opakowanie Śliwki Nałęczowskiej – przeznaczone do sprzedaży w listopadzie i grudniu br. w ramach limitowanej linii Art Collection.
Zobacz również
Zgłoszone prace zachwyciły jurorów kreatywnością, świeżym podejściem i wysokim poziomem wykonania. Uczestnicy sięgnęli po różnorodne style i techniki, tworząc wyjątkowe projekty, które w unikalny sposób oddają charakter marki – łącząc wrażliwość artystyczną z potencjałem komercyjnym.
Główna nagroda trafiła do Olgi Korban. Drugie miejsce zajął Marcin Antos, a trzecie przypadło Monice Roskom.

Światowy Dzień Książki 2025. Marketerzy polecają swoje ulubione lektury
W skład komisji oceniającej, która nagrodziła 10 osób, weszli:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
- Małgorzata Drozdowska – współzałożycielka agencji OK Human, członkini Zarządu KTR.
- Patryk Hardziej – projektant, ilustrator, autor książek o historii znaków graficznych.
- Karolina Hołdys – wykładowczyni ASP Katowice, projektantka wzornictwa przemysłowego.
- Aleksandra Jasionowska – autorka identyfikacji Ogólnopolskiego Strajku Kobiet, członkini Zarządu KTR przy SAR.
- dr Piotr Kuczkowski – Dziekan Wydziału Architektury Wnętrz, Wzornictwa i Scenografii ASP we Wrocławiu.
- Lena Pianovska – członkini Zarządu STGU, mentorka w programie Mentoringowym STGU.
- Katarzyna Puczyłowska – laureatka odznaczenia Zasłużony dla Kultury Polskiej (2021).
- Aleksandra Tulibacka – redaktor naczelna Grafmag, współorganizatorka konferencji GrafConf.
- Ada Zielińska – graficzka i ilustratorka, współorganizatorka Festiwalu Komunikacji Ilustrowanej – ILUSTRATOR.
– Z roku na rok obserwujemy wyraźny wzrost poziomu nadsyłanych prac. Uczestnicy chętniej eksperymentują z formą i przekazem, dzięki czemu otrzymujemy różnorodne interpretacje świątecznego opakowania. Tegoroczna edycja pokazała, że Śliwka Nałęczowska potrafi inspirować do tworzenia. Cieszy nas, że konkurs na stałe wpisał się w kalendarz wydarzeń artystycznych i stał się przestrzenią dialogu z nową generacją projektantów. Dzięki linii Art Collection nagrodzone prace zyskują realne życie – trafiają na sklepowe półki i docierają do szerokiego grona odbiorców – mówi Bożena Piotrowska, odpowiedzialna za markę Śliwka Nałęczowska.
– Tegoroczna edycja zachwyciła różnorodnością podejść – od śliwkowej baśni z teatralnym rozmachem, przez nastrojowy monokolor, po ilustrację, która mówi ciszą. Wszystkie wyróżnione prace łączy wysoka jakość artystyczna i umiejętność opowiadania historii – subtelnych, pełnych emocji, dalekich od banału – podkreśla Lena Pianovska z STGU, przewodnicząca jury.
Nagrodzone projekty można zobaczyć na stronie. Z wybranych prac powstanie kolejna odsłona limitowanej serii opakowań Art Collection, która trafi do sprzedaży już pod koniec tego roku.