Fundacja Edukacyjna Perspektywy od 2011 roku ogłasza wyniki konkursu. W najnowszej, siódmej edycji, Kapituła w składzie: Katarzyna Dragović, Paweł Tkaczyk, Dariusz Puzyrkiewicz, Tytus Klepacz, Daniel Bossy, Jacek Szlak, Bianka Siwińska oceniła 46 uczelni, które zgłosiły łącznie 126 prac. Oceniane one były w 7 kategoriach: reklama prasowa, event wspierający rekrutację, gadżet promocyjny, kampania w mediach społecznościowych, video online, content marketing, serwis rekrutacyjny.
Waldemar Siwiński, prezes Fundacji Edukacyjnej Perspektywy, podkreśla wyjątkowość przekazu promocyjnego kierowanego przez uczelnie do kandydatów na studia. – W latach niżu demograficznego i wielkiej konkurencji na rynku szkolnictwa wyższego, pozyskanie jak najlepszych kandydatów na studia jest szczególnym wyzwaniem. Z roku na rok obserwujemy podnoszenie się poziomu marketingowej rywalizacji między szkołami wyższymi. Konkurs Genius Universitatis pomaga nam obserwować, monitorować i inspirować marketingowe instrumentarium w szkolnictwie wyższym. Nowoczesne podejście do treści, formy i kanału przekazu decydują ostatecznie o rekrutacyjnym sukcesie uczelni.
Zobacz również
Na jakie wartości tegorocznej edycji zwracali uwagę jurorzy? Wysoko punktowano autentyzm przekazu, czego przykładem jest pierwsza pozycja reklamy prasowej Akademii Górniczo-Hutniczej, ceniono odwoływanie się do naukowego potencjału uczelni i naukowych autorytetów, a także – vide Politechnika Łódzka i Uniwersytet Jagielloński – nowoczesną próbę budowania relacji mistrz-uczeń. Zauważono kampanie czerpiące zarówno z języka, jak i instrumentów współczesnego content marketingu.
Parterami Konkursu Genius Universitatis 2018 są IAB Polska, DIMAQ, FRESHMAIL, GOLDEN MARKETING CONFERENCE oraz SZKOŁA MISTRZÓW REKLAMY.
Patronat medialny nad Konkursem objęły: MARKETING PRZY KAWIE, SPRAWNY MARKETING i NOWY MARKETING.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
ZWYCIĘZCY KONKURSU GENIUS UNIVERSITATIS 2018
Słuchaj podcastu NowyMarketing
REKLAMA PRASOWA
1. Uczelnia Łazarskiego w Warszawie
2. Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
3. Uniwersytet Gdański
GADŻET PROMOCYJNY
1. Uniwersytet Śląski w Katowicach
2. Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu
3. Politechnika Wrocławska
EVENT WSPIERAJĄCY REKRUTACJĘ
1. Wyższa Szkoła Biznesu National-Louis University w Nowym Sączu
2. Uniwersytet Łódzki
3. Uniwersytet Medyczny im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu
KAMPANIA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
1. Politechnika Warszawska
2. Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
3. Grupa Uczelni Vistula
VIDEO
1. Politechnika Białostocka
2. Collegium Da Vinci w Poznaniu
3. Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II w Lublinie
SERWIS REKRUTACYJNY
1. Uczelnia Łazarskiego w Warszawie
2. Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
3. Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie
CONTENT MARKETING
1. Uniwersytet SWPS
2. Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
3. Politechnika Łódzka