Poznaliśmy nominowanych, jubileuszowej 10. edycji konkursu e-Commerce Polska awards organizowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej. Tegoroczna edycja przyniosła rekordową liczbę zgłoszeń i bardzo wyrównaną walkę o zwycięstwo. Przyznano aż 91 nominacji w 23 kategoriach. Kto dołączy do grona laureatów tego konkursu? Dowiemy się podczas Gali Dekady – 22 września.
Konkurs e-Commerce Polska awards od dekady jest barometrem rozwoju gospodarki elektronicznej w Polsce. Nie tylko docenia liderów i najlepsze projekty, ale przede wszystkim pokazuje kierunki zmian. Kategorie konkursowe, ich popularność w poszczególnych edycjach i przede wszystkim jakość zgłoszeń pozwala ocenić, które obszary z trendów stały się „must have”, które skupiają na sobie uwagę najlepszych.
Zobacz również
Tegoroczna, 10. edycja e-Commerce Polska awards to:
– 91 nominacji w 23 kategoriach;
– wyrównana walka do ostatnich głosów członków Jury;
– skok popularności obszaru cross-border oraz e-commerce B2B;
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– postpandemiczny zryw w obszarze mobile – dynamicznie rosnąca liczba wdrożeń;
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– ogromna uwaga skupiona na działaniach CSR – nie tylko w gronie dużych podmiotów e-commerce, ale także małych sklepów internetowych.
Ostatnie lata to czas ogromnego rozwoju, wręcz rewolucji w obszarze e-commerce. Dziesięć edycji konkursu znakomicie pokazuje tempo rozwoju tego rynku i jego kierunki. Każdego roku napływa coraz więcej zgłoszeń do konkursu – nie inaczej było w tym roku. Kilkaset zgłoszeń powoduje, że już samo znalezienie się w gronie nominowanych jest ogromnym wyróżnieniem i sukcesem – mówi Patrycja Sass-Staniszewska, prezes e-Izby
Laureatów poznamy podczas Gali Dekady e-Commerce Polska awards, która odbędzie się 22 września 2022 w Sound Garden w Warszawie. Wyjątkowe, jubileuszowe wydarzenie zgromadzi liderów branży i laureatów wszystkich edycji konkursu. W trakcie gali poznamy także laureata w kategorii Best in – czyli podmiotu, który otrzymał największą średnią głosów w tegorocznej edycji konkursu. Organizatorzy przygotowali szereg jubileuszowych niespodzianek, m.in. wyróżnienie dla Marki Dekady.
Nominowanych w konkursie e-Commerce Polska awards 2022 prezentujemy w kolejności alfabetycznej.
KATEGORIE DLA PODMIOTÓW E-COMMERCE
Best on mobile – podmioty średnie i duże:
– CCC.eu – za 4-krotny wzrost aplikacji;
– Empik.com – za aplikację Empik jako serce strategii omnichannel;
– Hebe.pl – za strategię mobile;
– Super-Pharm.pl & FutureMind & Exorigo-upos – za aplikację Super-Pharm;
– UrbanCity.pl & Media4U – za zakupy mobilne w stylu streetware.
Design & Usability – podmioty małe:
– Poranapola.pl – za funkcjonalny design i jasne informacje dla klienta;
– Sportano.pl & Strix – za postawienie w pełni funkcjonalnego sklepu w 3 miesiące;
– Selfiestore.pl – za spójne i jasne pokazywanie produktów;
– Thenude.pl – za efektywny design w świecie nude.
Design & Usability – podmioty średnie i duże:
– Answear.com – za nowy design & usability;
– CCC.eu – za omnichannel, kompleksowe podejście do projektowania;
– Hebe.pl – za design nowoczesnego sklepu internetowego;
– Lancerto.com & Strix – za nową stronę Lancerto i jeszcze lepsze doświadczenia klienta premium.
Best e-Commerce Retailer – podmioty średnie i duże:
– Hebe – za spójną komunikację we wszystkich kanałach;
– Modivo – za efekt zamiłowania do mody i innowacyjnej technologii;
– Sephora – za innowacje dające doświadczenia nie tylko offline ale i online.
Best in CSR – podmioty małe:
– EKOparty.pl – za eko produkty i strategię;
– LAMITA-ORGANIC.com – za odpowiedzialną modę dla Mamy i córki;
– PoranaPola.pl – za odpowiedzialny rozwój i transparentność;
– YourKAYA.pl – za odpowiedzialną strategię bez tematów tabu.
Best in CSR – podmioty średnie i duże:
– Allegro.pl – za szeroko zakrojoną strategię CSR&SUSTAINABILITY;
– Bee.pl – za projekt Ule na dachu biura;
– CCC.eu – za akcję Dawaj swoim butom drugie życie;
– Oponeo.pl – za „Kręci Nas Recykling”.
Best e-Commerce B2B – podmioty średnie i duże:
– Allegro.pl – Allegro Biznes;
– Allegro.pl & PragmaGo – za wdrożenie płatności odroczonych dla biznesu;
– SIG.pl – za nowoczesną platformę e-commerce B2B.
Best campaign (Pomysł promocyjny roku) – podmioty średnie i duże:
– Answear.com – za projekt “Girl Power”;
– Modivo – za kampanię “Wyrażanie siebie zmienia świat”;
– TaniaKsiążka.pl – za WyCzytOn.
Best in Omnichannel – podmioty średnie i duże:
– Empik – za jeden ekosystem zapewniający klientowi spójne doświadczenie zakupowe;
– Hebe – za spójną komunikację we wszystkich kanałach;
– Modivo – za łączenie światówSephora – za konsekwentnie realizowaną strategię omnichannel.
Best in cross-border – podmioty małe:
– Astrography.com – za sukcesywną ekspancję w niszowym obszarze;
– LEBRAND.pl – za ekspansję mody butikowej.
Best in cross-border – podmioty średnie i duże:
– Answear.com – za efektywne działanie na 11 rynkach Europy;
– Bolf – za działania cross-border w Europie;
– Kinderkraft.pl & Strix – za customer oriented approach w globalnej sprzedaży;
– Modivo – za ekspansję w regionie CEE;
– Savicki.pl – za ekspansję na rynkach zagranicznych.
Best adaptation to new digital reality B2C – podmioty małe:
– Jurga.com.pl – za dostosowanie małej firmy do realiów pandemicznych;
– Sundose.com – za elastyczność i szybkie reakcje.
Best adaptation to new digital reality B2C – podmioty średnie i duże:
– Lantre.pl – za emocjonującą podróż w czasie kryzysu;
– mBank.pl – za mobile onboarding;
– Ochnik.com & Merce – za za wdrożenie strategii ship-from-store;
– Savicki.pl – za dostosowanie indywidualnych rozwiązań do nowej rzeczywistości.
Best adaptation to new digital reality B2B – podmioty średnie i duże:
– Opak-System.pl & IdeoForce – za sprawdzoną strategię na niepewne czasy;
– TIM.pl & Fisher Polska & Custommerce – za rich content dla produktów marki Fischer na TIM.pl.
Best innovator in e-commerce – podmioty średnie i duże:
– Modivo – za innowacje w usłudze Reserve & Collect;
– Sanbello.pl & Media4U – za jeden koszyk dla dwóch sklepów;
– Savicki.pl – za Innowacje, które wpływają na rozwój.
Best marketplace – podmioty średnie i duże:
– Allegro.pl – innowacje w najbardziej znanej platformie w Polsce;
– Empik.com – za dynamiczny rozwój i kolejne kroki milowe rozpędzonej platformy EmpikPlace.
KATEGORIE DLA E-USŁUG
Best logistic tool:
– InPost – za innowacje w InPost Mobile;
– TimoCom – za innowacje w systemie Smart Logistics.
Best tool for e-commerce:
– Allegro Pay – za unikatowe rozwiązanie dla platformy Allegro;
– Blik – za jeden klik;
– Ergonode – za Ergonode PIM;
– inPost – za innowacje w aplikacji InPost Mobile;
– Sempai – za Sempai Merchant 360.
Best cross-border tool/technology/service:
– Advox – za wzmocnienie ekspansji zagranicznej z Magento 2;
– Linker Cloud – za innowacje w sieci fulfillment;
– Packeta – za rozwiązania cross-border;
– PayU – za płatności transgraniczne i platformę PayU Hub.
Best e-commerce B2B tool/technology/service:
– ING Bank Śląski – za ING Lease Now;
– ONE Company – za wdrożenie nowoczesnego panelu handlowca.
Best automatization tool/technology/product for e-commerce:
– Donateo – za możliwości szybkiej pomocy charytatywnej dla biznesu;
– InPost – za innowacje w InPost Mobile;
– SalesTube – za wykorzystanie technologii w celu optymalizacji pod najbardziej jakościowych użytkowników;
– TimoCom – za innowacje w systemie Smart Logistics.
Best omnichannel tool/technology/service:
– Exorigo-Upos – za rozwiązania integrujące kanały offline i online;
– Future Mind – za transformację cyfrową biznesów;
– Merce – za strategię ship-from-store dla retailu.
KATEGORIE E-FINANSE
Best e-payment solution:
– Allegro Pay – za Portfel Allegro Pay;
– mBank & mElements – za bramkę płatności paynow;
– Przelewy24 – za P24NOW ogólnodostępną metodę płatności „trzy w jednym”;
– Tpay – za wdrożenie płatności BLIK w Messengerze.
Best buy now pay later solution:
– Allegro Pay – za innowacje dla klientów Allegro;
– PayPo – za innowacje w rozwiązaniu;
– Przelewy24 – za P24NOW.
Best cross-border e-payment solution:
– Adyen – za innowacje w płatnościach transgranicznych;
– PayU – za płatności transgraniczne i platformę PayU Hub.
Best e-banking implementation:
– Bank Pocztowy – za rozwój digtalizacji;
– mBank – za proces zdalnego otwarcia konta w aplikacji mBanku;
– Santander Bank Polska – za czeki BLIK.
Best online insurer:
– TU Europa – za innowacje w app2U;
– PZU S.A. – za innowacje w MojePZU;
– TUiR Warta – za self service w likwidacji szkód;
– Volkswagen Financial Services – za innowacje w aplikacji InMobi.
Partnerami konkursu są Allegro, Przelewy24 oraz Tpay.