Konkurs e-Commerce Polska Awards to autorski projekt Izby Gospodarki Elektronicznej, który już od 12 lat nagradza najlepsze firmy działające w branży e-commerce. To barometr rozwoju tej części gospodarki elektronicznej w Polsce, którą skutecznie buduje e-handel.
Siła trendów e-commerce
Handel elektroniczny to wciąż najszybciej rozwijająca się gałąź polskiej gospodarki. Według raportu e-Izby „Omni-commerce. Kupuję wygodnie 2024” – 100% internautów przynajmniej raz dokonało zakupu w sieci. Skalę popularności obrazują również inne dane z raportu, które wskazują, że 77% internautów ostatnie zakupy zrobiło cyfrowo, podczas gdy z tradycyjnej, stacjonarnej formy skorzystało 23% kupujących.
Zobacz również
-
#PrzeglądTygodnia [27.09-03.10.24]: suszonki września, przegląd kampanii na Pink October, alkohol w saszetkach znika z półek sklepowych
-
#PolecajkiNM cz. 26: Narodowe Archiwum Cyfrowe, strefa marki CeraVe i Foresight.edu
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Konkurs e-Commerce Polska Awards od ponad dekady może pochwalić się wysoką jakością zgłoszeń, które umożliwiają ocenę rozwoju polskiej branży e-handlu oraz śledzenie kierunku zmian trendów, mających wpływ na rozwój tej części gospodarki. Oceny tej dokonują jurorzy, do grona których zaproszenie otrzymują liderzy e-commerce, a w tym roku również przedstawiciele administracji publicznej: Ignacy Niemczycki – Wiceminister Rozwoju i Technologii, Bartłomiej Pejo – Przewodniczący Komisji Cyfryzacji, Innowacyjności i Nowych Technologii oraz kluczowych dla przedsiębiorców instytucji: Mirosław Wróblewski – Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, Magdalena Skarżyńska – Wiceprezes Zarządu Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu i Monika Kosińska-Pyter – Prezes Federacji Konsumentów.
e-Commerce Polska Awards w pigułce
Wśród 23 kategorii tegorocznej edycji konkursu e-Izby jak co roku znalazły się te, dedykowane e-usługom, e-finansom, e-sklepom, bankom i ubezpieczycielom. Izba Gospodarki Elektronicznej zadbała również o nowości, czego dowodem są takie kategorie jak: „Best use of AI in e-commerce”, „Best producer in e-commerce”, „Best Sustainability Initiative”, „Best AI tool for e-commerce”, i „Best B2C e-payment solution”.
XII edycja e-Commerce Polska Awards to:
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
- 81 nominacji w 23. kategoriach;
- nowe brandy i wyrównana walka o głosy jurorów;
- wyraźny wzrost poziomu zaawansowania merytorycznego/biznesowej efektywności zgłoszeń;
- nagrodzone najbardziej inspirujące projekty branży e-commerce 2024 roku.
Nagrody gospodarki cyfrowej
– e-Commerce Polska Awards od 12 lat stanowi jeden z najważniejszych i najbardziej prestiżowych konkursów dla polskiego e-handlu. Doświadczeni jurorzy oceniają nie tylko wysiłek, jaki rodzimi przedsiębiorcy wkładają w rozwój tej gałęzi rynku, ale również oceniają trendy i rozwiązania, które przyczyniają się do jej sukcesu. Co roku w ręce zwycięzców trafia najważniejsza nagroda gospodarki cyfrowej, która jest symbolem prężnego rozwoju firm oraz znakiem zaufania dla jej klientów. Gratuluję wszystkim nominowanym i trzymam kciuki za tegorocznych zwycięzców – podkreśla Patrycja Sass-Staniszewska, prezes e-Izby.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Laureatów XII edycji konkursu e-Commerce Polska Awards poznamy już 17. października podczas uroczystej Gali wręczenie nagród, która odbędzie się w Hotelu Nobu w Warszawie. Uroczystości będzie towarzyszył networking biznesowy, jedna z kluczowych wartości promowanych i realizowanych przez e-Izbę. W trakcie gali poznamy także laureata w kategorii BEST IN – najlepszego z najlepszych w tegorocznej edycji konkursu.
A oto firmy, które walczą o nagrodę gospodarki cyfrowej tegorocznej edycji e-Commerce Polska Awards.*
Kategorie dla e-commerce
Design & Usability (Design roku) – podmioty małe
- IdeoForce&Global Boxing
- Koceo
Design & Usability (Design roku) – podmioty średnie i duże
- eBilet Polska
- eSky.pl
- estru&Schubert Jubiler
- ITAKA
- Strix&Próchnik 1948
Best campaign – podmioty małe
- Arif
- Egmont.pl
- Foodsi
Best campaign – podmioty średnie i duże
- Answear.com
- eBilet Polska
- LOT
Best in omnichannel – podmioty średnie i duże
- Decathlon
- MODIVO
- Univio&WITTCHEN
Best on mobile – podmioty średnie i duże
- eSky.pl
- ITAKA
Best in crossborder – podmioty średnie i duże
- Hebe
- MODIVO
- Univio&Super-Pharm
Best in e-commerce B2B – podmioty średnie i duże
- Ceneo
- Univio&SIG
- Wolters Kluwer
Best e-commerce retailer – podmioty średnie i duże
- Decathlon
- Hebe
Best Sustainability Inititive – podmioty małe
- Agnes-bis
- Klub Zabawkowy
Best Sustainability Inititive – podmioty średnie i duże
- Allegro
- Decathlon
Best adaptation to new digital reality B2C – podmioty średnie i duże
- estru&Schubert Jubiler
- IdeoForce&Black Red White
- LOT
- MODIVO
- Strix&Semilac
Best use of AI in e-commerce – podmioty średnie i duże
- Ideo> Group Tomaszek
- Morele.net
Best e-commerce loyalty program – podmioty średnie i duże
- Decathlon
- LOT
- Totalizator Sportowy
Best producer in e-commerce – podmioty małe
- Deko Electronics
- Koceo
- Marko
Best producer in e-commerce – podmioty średnie i duże
- Decathlon
- Ideo&IdeoForce&Kronospan Mielec
- Philips
Kategorie dla e-usług
Best logistic tool
- Alsendo
- DHL
- Orlen Paczka
Best omnichannel tool/technology/service
- Mobile Institute
- PKO Leasing
- Setup.pl
Best automatization tool/technology in e-commerce
- Algolytics
- Apilo
- eparagony.pl
- Exorigo-upos
Best e-commerce B2B tool/technology/service
- Algolytics
- Apifonica
- Droplo
Best tool for e-commerce
- AtomStore
- eparagony.pl
- Media4U
- PAYBACK
- WhenUBuy
Kategorie dla e-finansów
Best e-banking implementation
- Alior
- Credit Agricole
- Nest Bank
- Pekao SA
- PKO Leasing
Best on-line insurer
- Link4
- Uniqa
- Wiener
Innovative e-payment solution
- Mastercard
- mBank&mElements
- PayU
- Przelewy24
Best B2C e-payment solution
- Mastercard (za wdrożenie usługi tokenizacji w Polsce)
- Mastercard (za Click to Pay)
- Przelewy24
- Tpay
Więcej informacji o konkursie znajdziesz TUTAJ >>
Partnerzy Główni konkursu: Allegro, Mastercard, Przelewy24
Partner kategorii: PayU
Patronat honorowy: Ministerstwo Rozwoju i Technologii
Audytor: Kancelaria Olesiński i Wspólnicy
Partnerzy medialni: Biznes24, DlaHandlu.pl, Marketer+, Nowy Marketing, Omnichannel News, Sztuka e-commerce, ecomersy.pl i E-commerce w Praktyce
*Nominowani w konkursie e-Commerce Polska Awards 2024 prezentowani są w kolejności alfabetycznej.
Zdjęcie główne: mat. pras.