Znamy nominowanych w konkursie Performance Marketing Diamonds EU 2023

O autorze
3 min czytania 2023-04-18

Izba Gospodarki Elektronicznej ogłasza otwarcie sezonu na poszukiwanie diamentów. W tej zapowiedzi kryje się całe bogactwo domeny e-commerce, bez której trudno sobie wyobrazić handel w sieci internetowej. To znaczy, że właśnie poznajemy nominowanych do nagrody Performance Marketing Diamonds EU 2023, w jej V edycji i rekordowej liczbie zgłoszeń.

Nazwa konkursu odzwierciedla użyteczność performance marketingu w działalności e-biznesu. Ideą marketingu efektywnościowego jest to, że reklamodawcy płacą wydawcom mediów lub agencjom marketingowym tylko za wyniki kampanii, a nie za przestrzeń reklamową. Dzieje się to po zakończeniu określonej akcji, którą może być kliknięcie w reklamę, a najlepiej – sfinalizowana sprzedaż. Czyli rozlicza się to, co otrzymuje się na podstawie wskaźnika konwersji.

Kreatywność plus technologia

Performance marketing ma wręcz naskórkowy charakter. Powinien wciągać klientów w kontakt z marką tam, gdzie i kiedy tego potrzebują. Łączy możliwości technologii z ludzką kreatywnością i umiejętnością zespołów do utrzymywania kontaktu klient-marka. Wszystko to służy wykreowaniu nowych sposobów powiększania sprzedaży i UX, przeprowadzaniu skutecznych kampanii i utrzymywaniu wysokiego poziomu usług.

Docenić najlepszych

To właśnie takie kampanie i stojące za nimi zespoły, oraz marki są nagradzane w konkursie Performance Marketing Diamonds EU 2023, w V edycji. Ten rok przynosi rozszerzenie kategorii konkursowych na cały rynek Unii Europejskiej. W ten sposób konkurs staje się jedynym w Polsce, który prezentuje i docenia kampanie performance realizowane w całej EU. „Chcemy nagrodzić profesjonalistów w domenie performance marketingu we wszystkich jego obszarach i przejawach. Naszą ambicją jest też pokazanie tego, jak skuteczne są krajowe zespoły w kampaniach obejmujących całe 450-cio milionowe społeczeństwo Europy – mówi Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej. E-Izba jest też organizatorem konkursu. Jego partnerami głównymi są Allegro i Kinguin Polska. – Od takich ludzi i zespołów można się wiele nauczyć” – dodaje prezes Sass-Staniszewska.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Pełen obraz

Wykorzystanie takich kanałów jak wyszukiwarki (SEM), media społecznościowe, marketing e-mailowy i afiliacyjny w celu dotarcia do docelowych odbiorców w oparciu o dane i analizy w czasie rzeczywistym, to sedno performance marketingu. Te działania mają odzwierciedlenie w blokach tematycznych konkursu:

· Performance & Affiliate Marketing;

Słuchaj podcastu NowyMarketing

  • Creative Performance;
  • Content Performance;
  • Strategy Performance,
  • oraz kategoriach głównych – B2B oraz B2C Campaign of the Year.

Rzetelną oceną zgłoszeń zajmuje się teraz międzynarodowe jury złożone z ekspertów branży. I aby w pełni docenić środowisko performance marketingu, jury przyzna również nagrodę główną – Grand Prix. Nad prawidłowym przebiegiem konkursu czuwa audytor – Kancelaria Sowiński i Partnerzy.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Coraz bliżej finału

Uważna obserwacja tego, co dzieje się w konkursie Performance Marketing Diamonds to nie tylko możliwość poznania najnowszych rozwiązań w tej domenie. Jest niezbędna dla każdej firmy e-commerce z ambicjami na sukces na cyfrowym rynku. To też doskonała okazja do tego, aby poznać kierunki rozwoju całego krajowego i europejskiego e-handlu, który rozwija się brawurowo. Wartość sprzedaży cyfrowej B2B i B2C w Polsce w 2022 roku wyniosła 850 mld zł, a zakupy w internecie robi 9 na 10 krajowych internautów, (dane PWC i e-Izby)[1].

Dla samych nominowanych firm nadszedł czas oczekiwania. Jednak już teraz wszystkie uczestniczące w konkursie korzystają z efektów perfo- marketingu. Bo tą drogą na pewno można optymalizować wydatki na reklamę, zwiększać rentowność biznesu, powiększać big data. Radość z aplauzu, jaki zawsze otrzymują zwycięzcy w konkursie Performance Marketing Diamonds e-Izby nadejdzie później.

Laureatów tegorocznej edycji konkursu poznamy 25 maja podczas Gali wręczenia nagród, w Mokoto Events w Warszawie. Będziemy o nich informować.

Pełna lista nominowanych w V edycji konkursu Performance Marketing Diamonds EU 2023

Blok Performance & Affiliate Marketing

The most effective short-term performance campaign

Nominowani:

  • eobuwie.pl & Tradedoubler
  • Salestube & Orange
  • Sales & More S.A. i Eurosport
  • WeDare & Wavemaker

The most effective affiliate program

Nominowani:

  • Answear.com
  • Decathlon
  • Empik & Tradedoubler
  • MODIVO
  • Orange & SalesTube & Value Media
  • Zooplus & Tradedoubler

The most effective sales campaign

Nominowani:

  • Bank Pekao, Sales & More, Spot and Dot
  • Bluerank
  • Empik
  • Sales & More, Komputronik
  • Value Media & SalesTube

Best effects in crisis

Nominowani:

  • Empik
  • LOT
  • Sempai

Blok Creative Performance

The most creative digital campaign

Nominowani:

  • Cinema City Poland & Performance Media
  • Orange & SalesTube & Value Media
  • Wyjątkowy Prezent & Salestube & Labcon

The most creative omnichannel campaign

Nominowani:

  • Almette, Value Media, SalesTube
  • Decathlon
  • InPost

The most creative mobile campaign

Nominowani:

  • Empik
  • Orange & SalesTube & Value Media

Blok Content Performance

The most effective 3d party content

Nominowani:

  • Content House
  • Contrust Communication
  • Tradedoubler

The most effective SEO campaign

Nominowani:

  • Bluerank
  • Cube Group
  • Performics
  • Semcore

The best content directed to consumer

  • ContentHouse, Deva Group, TAURON
  • Cube Group
  • Form Up

Blok Strategy Performance

The best campaign for international expansion

Nominowani:

  • LOT
  • Sinsay & Tradedoubler

The most effective low-budget campaign

Nominowani:

  • Cube Group
  • iCEA

The most effective retail media campaign

Nominowani:

  • Sales Tube & Value Media
  • Sempai
  • vSprint

Kategorie Główne

B2B Campaign of the Year

Nominowani:

  • SIG & Performance Media
  • TIM

B2C Campaign of the Year

Nominowani:

  • Cube Group
  • LOT
  • Orange & SalesTube & Value Media
  • Salestube & Phlov by Anna Lewandowska