Na etapie krajowym, Absolut wyłonił wyjątkowego artystę młodego pokolenia, który weźmie udział w kolejnym etapie Absolut Creative Competition wraz z resztą finalistów z innych krajów. Polska laureatka – Weronika Ślifierz została doceniona za idealne połączenie kreatywności z ideami, które przyświecają marce, czyli tolerancji i otwartości na świat.
Zobacz również
Praca Weroniki Ślifierz została wybrana spośród 7 500 zgłoszeń nadesłanych z 19 krajów, a teraz ma szansę zostać globalnym zwycięzcą konkursu – tym samym dołączyć do listy odważnych i ikonicznych artystów, z którymi marka współpracowała wcześniej, takich jak Keith Haring, Romero Britto, Arman Armand i Maurizio Cattelan.
– Miłość to piękno samo w sobie i można je wyrażać na tysiące sposobów. Ja zrobiłam to tak: najpierw skupiłam się na ukazaniu ciepła, jakie płynie z dzielenia się tym wspaniałym stanem, a później okrasiłam całość przesłaniem – nie ma miłości bez równości – opowiada finalistka konkursu, Weronika Ślifierz.
Weronika Ślifierz ma 27 lat i mieszka w Warszawie. Jest z zawodu grafikiem i od zawsze wielką entuzjastką szeroko pojętego designu. Uczestniczka została starannie wybrana przez jury w skład, którego weszli: Aaron Carter – dyrektor i założyciel londyńskiej Fundacji Delfina, mającej na celu ułatwienie wymiany artystycznej i rozwijanie kreatywnych praktyk Aleksandra Stefaniak – Art Director w KMAG Polska oraz Paweł Swanski – artysta, designer, ilustrator. Weronika włożyła swoje serce i duszę w stworzenie projektu reprezentującego wizję lepszego jutra. Wyrażając swoje wewnętrzne pasje, każdy uczestnik wykorzystał swoje dzieło sztuki, aby nieść przesłanie bardziej otwartego, równego i zintegrowanego świata.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
– Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem poziomu kreatywności i różnorodnych inspiracji, jakie widzieliśmy we wszystkich fantastycznych zgłoszeniach. Wyłonienie zwycięzcy z tak dużej puli wysokiej jakości dzieł sztuki było prawdziwym wyzwaniem. W pewnym momencie oprócz samego warsztatu twórcy, kluczem wyboru była dla mnie klarowność przekazu. Ta praca z pewnością posiada te cechę, więc nie będę jej tłumaczył, ona mówi sama za siebie – mówi przedstawiciel polskiego jury Paweł Swanski.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W celu uczczenia kreatywności, siły artystów do wyobrażenia i stworzenia lepszego jutra, w listopadzie 2018 roku Absolut ogłosił globalny konkurs kreatywny, którego misją jest znalezienie kolejnego śmiałego, twórczego głosu marki. Praca globalnego zwycięzcy zostanie zaprezentowana w kultowym miejscu jakim jest Piccadilly Circus w Londynie – a sam laureat otrzyma 20 000 euro nagrody pieniężnej, dołączając do grona 550 artystów, z którymi Absolut współpracował przez ostatnie cztery dekady. Zwycięzca etapu globalnego zostanie ogłoszony w maju 2019 r. w Sztokholmie.