Effie Awards to największy konkurs marketingowy na świecie, który od lat wyznacza standardy efektywności komunikacji i działań biznesowych. Od 26 lat licencję na prowadzenie konkursu w Polsce posiada Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. W tegorocznej edycji niemal 200 ekspertek i ekspertów z 14 grup jurorskich oceniało projekty w 27 kategoriach, pracując pod przewodnictwem Marty Życińskiej, Dyrektorki Generalnej polskiego oddziału Mastercard Europe.
Jury Effie Awards Poland 2025 przyznało łącznie 65 nagród, w tym 7 złotych, 29 srebrnych i 29 brązowych statuetek oraz 50 nominacji.
Zobacz również
Złote statuetki Effie 2025 trafiły do autorów kampanii:
- w kategorii Finance & Insurance: „Tu pracują Twoje pieniądze” – XTB, McCANN Poland, Media Context
 - w kategorii Services: „Bambi robi z Makiem co chce” – McDonald’s, DDB Warszawa, OMD, MassiveMusic, Dentsu Creative, 24/7Communication
 - w kategorii PR & Employer Branding: „Przyjaźń od kuchni” – McDonald’s, DDB Warszawa, OMD, 24/7Communication, Dentsu Creative, CPC Brand Consultants
 - w kategorii Influencers & Social Platforms: „PLUSH – Restart komunikacji w erze TikToka” – Polkomtel, crb.agency, FormUp
 - w kategorii Entertainment: „ZOOM TV – Pokochaj ludzką naturę” – Grupa Kino Polska, Digital Kingdom, Havas Media
 - w kategorii Retail & Marketplaces: „Misja – ROSSMANN”, Zenith
 - w kategorii Non-Profit, Public & Political Service: „Podaruj Wigilię: nasze imiona mają moc!” Stowarzyszenie mali bracia Ubogich, Insignia, Starcom, Graffiti Films, Big Picture.
 
Pełna lista nagrodzonych dostępna jest pod adresem: https://awards.effie.pl/nin/nagrody-2025/.
Nowe trendy i wyróżnienia
Tegoroczna edycja po raz kolejny udowodniła, że efektywność ma wiele wymiarów – od innowacyjnych rozwiązań technologicznych, przez komunikację opartą na danych i emocjach, po kampanie, które łączą wpływ społeczny z celami biznesowymi. 
                        
                                                     Apps in ChatGPT: nowy krok OpenAI [OPINIE]
                    
Po raz kolejny widać też rosnące znaczenie kategorii Marketing & Business Solutions (MBS), doceniającej projekty wykraczające poza tradycyjną komunikację. Wśród nowości w 2025 roku znalazła się również kategoria Particular Audience & Targeting, a zmodyfikowana definicja kategorii Influencer Marketing & Social Platforms jeszcze mocniej akcentuje rolę twórców jako kluczowych nośników efektywności.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Rankingi i tytuły roku
Podczas gali ogłoszono również coroczne Rankingi Effie Awards Poland 2025:
- Agencja Roku: DDB Warszawa,
 - Agencja Mediowa Roku: Zenith,
 - Firma Roku: McDonald’s.
 
Tradycyjnie wyniki te będą miały wpływ na ranking Marketing Master by SAR, który wyróżnia najbardziej wszechstronnych marketerów łączących efektywność, kreatywność i innowacyjność. Tych poznamy podczas Gali Innovation – 26 listopada 2025 r. w Multikinie Złote Tarasy.