Jury Festiwalu Golden Drum 2024 przyznało wyróżnienia najbardziej twórczym projektom. W sumie wręczono łącznie 62 nagrody Bronze Drums, 58 Silver Drums, 37 Golden Drums oraz 17 nagród Grand Prix, spośród 223 zakwalifikowanych prac.
Prestiżowy tytuł Agency of the Year, sponsorowany przez A1 Slovenija, trafił do mediolańskiej agencji LePub, a wyróżnienie w kategorii Network of the Year przyznano McCann Worldgroup.
Zobacz również
Heineken zdobył nagrodę Grand Prix w kategorii Brand za wybitne osiągnięcia kreatywne. Tytuł Creative Director of the Year, sponsorowany przez Elan, przyznano Bartoszowi Jeglejewskiemu, creative director z McCann Polska, odpowiedzialnemu za kampanię „Room for Everyone” dla Mastercard.
Tytuł Independent Agency of the Year przyznano agencji Bickerstaff.756 z Kijowa, MRM Romania zdobyła wyróżnienie Digital Agency of the Year, natomiast UM Romania otrzymała statuetkę Media Agency of the Year. Tytuł Production Agency of the Year przyznano wearekindofstudio.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jedną z konkursowych sekcji była All Juries. Przyznawana w niej nagroda Best of Genius Loci, wyróżniająca prace, które oddają ducha lokalnej kultury, została przyznana agencji Fp7 McCann z Bejrutu za projekt „Selfless Shelves” (dla Arla Foods).
Best of Social Good, czyli nagrodę sponsorowaną przez Lidl Slovenia, otrzymała natomiast agencja Saatchi & Saatchi Ukraine za projekt „The Minefields Honey Project”.
Ponadto, podczas uroczystej gali Golden Drum 2024 wręczono jeszcze następujące nagrody:
- Game Changer, sponsorowaną przez Telemach Slovenija, dla agencji LePub za „Pub Museums” dla Heineken,
- Adriatic Agency of the Year, dla najbardziej utytułowanej agencji z regionu Adriatyku, wręczoną agencji McCann Skopje,
- powitanie Eka Ruola, Chief Creative Officer i Przewodniczącego Nitro Group z Finlandii, w gronie członków Golden Drum Hall of Fame, zrzeszających wizjonerów pełnych kreatywności.
- Young Drummers dla Nicoletty Gulíšek i Matúša Kollárika (agencja Istropolitana Ogilvy) za serię plakatów „Love-correct.”
Na dodatkowe wyróżnienia zdaniem jury Golden Drum 2024 zasłużyły także:
- seria plakatów Real life wonders” Faruqa Alimiego i Ajaniego Olamitayo (Noah’s Ark Communications, Nigeria),
- seria plakatów „It’s in our Sloveins” Tassy Fanni i Schafarka Boldizsára (Republic Group // DDB, Budapeszt).
Uroczysta gala Golden Drum 2024 odbyła się w słoweńskim mieście Portorož.
Zdjęcia: mat. pras.
Oprac.: D. Mizerska
PS Golden Drum 2024: 15 nagród (w tym 2 Grand Prix) dla kampanii „Room for Everyone” Mastercard
Kampania Mastercard „Room for Everyone” nie tylko podbiła serca jury tegorocznego Golden Drum, ale także zdominowała scenę konkursu, zdobywając aż 15 nagród, w tym 2 Grand Prix. Dodatkowo, Bartosz Jeglejewski, Creative Director McCANN Poland, został wyróżniony tytułem Creative Director of the Year.