Znamy zwycięzców jubileuszowej 25. edycji Effie Awards Poland [PATRONAT]

Znamy zwycięzców jubileuszowej 25. edycji Effie Awards Poland [PATRONAT]
Ponad 200 ekspertów i ekspertek z 14 grup jurorskich oceniało projekty zgłoszone w 27 kategoriach, pracując pod przewodnictwem Ewy Szmidt, Prezeski Empik. Jury Effie Awards Poland wyróżniło nominacją 29 prac, przyznało 63 nagrody w tym 34 brązy, 25 sreber i 4 złota.
O autorze
2 min czytania 2024-11-05

Ranking najwyżej ocenianych Marketerów/Marek prezentowany na Effie liczy się do nagrody Marketing Master, jaką SAR wręczy w tym roku po raz pierwszy. Według ekspertów Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR rynek reklamowy w Polsce odpowiada za co najmniej 3% PKB kraju, co pokazuje skalę działań marketingowych i komunikacyjnych w Polsce i wpływ środowiska komunikacji i branży kreatywnej na rozwój gospodarczy Polski.

Konkurs Effie Awards to wydarzenie branżowe nagradzające najbardziej liczące się pod względem efektywności działań firmy, zarówno klientów, jak i agencje komunikacyjne dla nich pracujące. Śledząc pojawiające się nowe kategorie i zgłaszane do nich projekty można prognozować, w jakim kierunku ewoluuje komunikacja i jakie trendy mają na nią wpływ. W tym roku światowy trend wskazujący konieczność stosowania AI w komunikacji i biznesie znalazł swoje miejsce również w polskiej edycji konkursu w nowej kategorii, gdzie zgłaszano tego typu projekty.

Złote statuetki Effie Awards 2024 otrzymali autorzy kampanii i rozwiązań biznesowych:

  • w kategorii Brand Experience: Żabka. Żabu – Żabka, 180heartbeats + Jung von Matt;
  • w kategorii Long Term: Łomża. W swoim tempie – Van Pur, Brasil, EssenceMediacom;
  • w kategorii PR & Employer Branding: Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN. Z dwóch stron muru – Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN, Saatchi & Saatchi, MSL, Leo Burnett, Prodigious, Zenith;
  • w kategorii Smart BudgetMuzeum Historii Żydów Polskich POLIN. Z dwóch stron muru – Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN, Saatchi & Saatchi, MSL, Leo Burnett, Prodigious, Zenith.

W tegorocznej edycji konkursu nie przyznano Grand Prix.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Na zakończenie Gali pokazano rankingi agencji komunikacyjnych i firm nagrodzonych w Effie.

Ranking 25-lecia konkursu Effie w Polsce

  • Agencja 25-lecia – DDB Warszawa,
  • Agencja Mediowa 25-lecia – Starcom,
  • Firma 25-lecia – ING Bank Śląski.

Ranking 2024 r.

  • Agencja 2024 r. – DDB Warszawa,
  • Agencja Mediowa 2024 r. – Starcom,
  • Firma 2024 r. – Grupa Maspex.

Warto dodać, że od 2024 roku SAR honoruje najbardziej wszechstronnych marketerów wyznaczających standardy dla całej branży komunikacji marketingowej nagrodą Marketing Master. O miejscu w rankingu zadecyduje suma punktów z konkursów: KTR, Effie, oraz Innovation.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

To kolejny bardzo ważny krok dla SAR i środowiska marketingowego w budowaniu dialogu i rozwijaniu partnerstwa agencji z marketerami. Ranking ocenia ich pod kątem osiągnięć w trzech kluczowych konkursach. Im więcej zwycięstw, tym wyższa pozycja. Dzięki takiemu podejściu wyróżniamy marketerów, którzy tworzą spójne i skuteczne kampanie marketingowe, podkreślając znaczenie holistycznego podejścia do biznesu – komentuje Marcin Gaworski, prezes Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W każdej edycji konkursu Effie podkreśla się szczególną wagę nominacji. Proces oceny przebiegał transparentnie w trzech etapach, a nad jego prawidłowością czuwał audyt prawny. Aby zapewnić najwyższe standardy, w głosowaniach wyłączono osoby powiązane z kampaniami oraz poproszono o wstrzymanie się od głosu przedstawicieli konkurencyjnych projektów. Pełną listę nagrodzonych można zobaczyć na stronie internetowej konkursu www.effie.pl.

Patronem medialnym wydarzenia jest portal NowyMarketing.

PS TheBestOfEffie Grand Prix 2020: Żabka „Mały Wielki Sklep”