Ranking najwyżej ocenianych Marketerów/Marek prezentowany na Effie liczy się do nagrody Marketing Master, jaką SAR wręczy w tym roku po raz pierwszy. Według ekspertów Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR rynek reklamowy w Polsce odpowiada za co najmniej 3% PKB kraju, co pokazuje skalę działań marketingowych i komunikacyjnych w Polsce i wpływ środowiska komunikacji i branży kreatywnej na rozwój gospodarczy Polski.
Konkurs Effie Awards to wydarzenie branżowe nagradzające najbardziej liczące się pod względem efektywności działań firmy, zarówno klientów, jak i agencje komunikacyjne dla nich pracujące. Śledząc pojawiające się nowe kategorie i zgłaszane do nich projekty można prognozować, w jakim kierunku ewoluuje komunikacja i jakie trendy mają na nią wpływ. W tym roku światowy trend wskazujący konieczność stosowania AI w komunikacji i biznesie znalazł swoje miejsce również w polskiej edycji konkursu w nowej kategorii, gdzie zgłaszano tego typu projekty.
Zobacz również
Złote statuetki Effie Awards 2024 otrzymali autorzy kampanii i rozwiązań biznesowych:
- w kategorii Brand Experience: Żabka. Żabu – Żabka, 180heartbeats + Jung von Matt;
- w kategorii Long Term: Łomża. W swoim tempie – Van Pur, Brasil, EssenceMediacom;
- w kategorii PR & Employer Branding: Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN. Z dwóch stron muru – Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN, Saatchi & Saatchi, MSL, Leo Burnett, Prodigious, Zenith;
- w kategorii Smart Budget – Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN. Z dwóch stron muru – Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN, Saatchi & Saatchi, MSL, Leo Burnett, Prodigious, Zenith.
W tegorocznej edycji konkursu nie przyznano Grand Prix.
Na zakończenie Gali pokazano rankingi agencji komunikacyjnych i firm nagrodzonych w Effie.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Ranking 25-lecia konkursu Effie w Polsce
- Agencja 25-lecia – DDB Warszawa,
- Agencja Mediowa 25-lecia – Starcom,
- Firma 25-lecia – ING Bank Śląski.
Ranking 2024 r.
- Agencja 2024 r. – DDB Warszawa,
- Agencja Mediowa 2024 r. – Starcom,
- Firma 2024 r. – Grupa Maspex.
Warto dodać, że od 2024 roku SAR honoruje najbardziej wszechstronnych marketerów wyznaczających standardy dla całej branży komunikacji marketingowej nagrodą Marketing Master. O miejscu w rankingu zadecyduje suma punktów z konkursów: KTR, Effie, oraz Innovation.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
To kolejny bardzo ważny krok dla SAR i środowiska marketingowego w budowaniu dialogu i rozwijaniu partnerstwa agencji z marketerami. Ranking ocenia ich pod kątem osiągnięć w trzech kluczowych konkursach. Im więcej zwycięstw, tym wyższa pozycja. Dzięki takiemu podejściu wyróżniamy marketerów, którzy tworzą spójne i skuteczne kampanie marketingowe, podkreślając znaczenie holistycznego podejścia do biznesu – komentuje Marcin Gaworski, prezes Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR.
W każdej edycji konkursu Effie podkreśla się szczególną wagę nominacji. Proces oceny przebiegał transparentnie w trzech etapach, a nad jego prawidłowością czuwał audyt prawny. Aby zapewnić najwyższe standardy, w głosowaniach wyłączono osoby powiązane z kampaniami oraz poproszono o wstrzymanie się od głosu przedstawicieli konkurencyjnych projektów. Pełną listę nagrodzonych można zobaczyć na stronie internetowej konkursu www.effie.pl.
Patronem medialnym wydarzenia jest portal NowyMarketing.