Powołany do życia w 2010 konkurs analizuje najbardziej przełomowe realizacje twórców grafiki użytkowej w Polsce oraz promuje wartości bliskie Stowarzyszeniu Twórców Grafiki Użytkowej.
Podczas tegorocznej edycji konkursu, Jury przyznało nagrody w czterech kategoriach:
Zobacz również
Projekt Roku (Grand Prix)
Nagrodę główną przyznano ex exquo dwóm studiom: Unifroma za projekt identyfikacji wizualnej dla European Design Festival 2019 oraz Superskrypt za projekt wystawy interaktywnej „Odbicie – jestem jak ty, zapewne”
Wśród wyróżnionych realizacji znalazły się: projekt przewodnika WarszawaWarsaw 2 autorstwa Mamastudio i Jakuba Jezierskiego oraz identyfikacja wizualna Universum. Construction. autorstwa balsamstudio
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Projektant/Studio Roku
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Laureatem zostało studio Noviki za całokształt działań w minionym roku. Szczególną uwagę jury zwróciło na projekty takie jak „VNLab” czy „Peer to Peer” nazywając je przykładami identyfikacji z tak zwanym „twistem”.
W tej kategorii wyróżnienie przypadło studiu Podpunkt – jury doceniło m.in. mnogość różnorodnych realizacji, udane próby przełamywania obowiązującej estetyki w projektach komercyjnych oraz liczbę nagród i wyróżnień w prestiżowych konkursach, które studio zdobyło w ciągu ostatniego roku.
Świeża Krew
W tej kategorii jury wyróżnia projektanta lub studio, których nieszablonowe rozwiązania, odważne pomysły i zaskakujące realizacje objawiły w ostatnim czasie talent i wysokie umiejętności autora/ów wcześniej szerzej nie znanych. Rozpatrywani są członkowie, którzy niedawno dołączyli do Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej. W tym roku wyróżniono dwie projektantki – Agnieszkę Kotowską oraz Martynę Wędzicką-Obuchowicz.
Edukacja/Wydarzenie
Nagrodę główną przyznano wydawnictwu i pracowni d2d.
Poza wydawaniem unikatowych podręczników istotnym wkładem w rozwój polskiej typografii są organizowane przez d2d warsztaty, podczas których kursanci uczą się zasad projektowania i automatyzacji pracy. Działania wydawnictwa mają realny, zauważalny wpływ na poprawę standardu jakościowego polskiej książki, polskich czasopism, a nawet druków ulotnych i oznaczeń. Graficy odnajdują powołanie w projektowaniu klasycznych układów stron, redaktorzy sami stylują tekst, a projektowanie liter stało się być może najszybciej rozwijającą się gałęzią grafiki użytkowej w Polsce.
Dokładniejsze informacje oraz werdykty jury znajdują się na stronie.