„United by Half” to kampania, która pierwotnie była przeznaczona na rynek indyjski. Jednak pozytywny wydźwięk kampanii i jej społeczne przesłanie sprawiło, że spot udostępniono na całym świecie. W niecały miesiąc zebrał on ponad 7 milionów odsłon na YouTube, w samych Indiach.
„Spot koncentrował się na problemie społecznym, który jest wszędzie, ale niestety największy problem w kwestii równości płci występuje w Indiach” – powiedział Gianluca Pastore, dyrektor komunikacji United Colors of Benetton.
Zobacz również
W reklamie słyszymy, że nie ma lepszej i gorszej połówki. Na pewno nie ma słabszej połówki. Dlatego spot pokazuje kobietę w różnych scenariuszach. #UnitedByHalf tagline propaguje równość płci, pokazując kobiecą siłę i moc, dodatkowo łamiąc społeczne tabu.
Spot został stworzony przez Creativeland i wyprodukowany przez Oink Films.
Wraz z kampanią powstała stroną, na której kobiety mogą w trybie online, zapisać swoją „drugą połowę”. Ideą akcji jest podkreślenie, że nie ma nierówności pomiędzy płciami. Zarówno kobiety, jak i mężczyźni zasługują na równe traktowanie, jeśli chodzi o karierę, rodzinę i edukację.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
To nie pierwsza taka kampania w Indiach. W 2016 roku mogliśmy zobaczyć mocny spot, opowiadamy z punktu widzenia ojca, opisującego życie swojej dorosłej córki, która wracając do domu zmaga się z codziennością.
PS 2
Wczoraj z okazji Dnia Kobiet przygotowaliśmy dla Was zestawienie najciekawszych kampanii społecznych z udziałem płci pięknej. Widzieliście? Jeśli nie – zapraszamy → tutaj.