… sposobem na dobrą kampanię społeczną?
Rok 2009. Aktorka Keira Knightley w 2-minutowym spocie „The Cut” uświadamiała, że co tydzień w Wielkiej Brytanii wskutek obrażeń odniesionych we własnym domu, umierają dwie kobiety.
Zobacz również
W 2010 roku na potrzeby Breast Cancer Foundation powstała kampania, która w dowcipny sposób pokazuje jak łatwo w codziennym życiu zapomnieć o tym, co jest naprawdę ważne – naszym zdrowiu.
My, kobiety mamy tendencję do martwienia się o swój wygląd, zapominając o samobadaniu piersi!
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Media stały się najlepszym nośnikiem informacji, nie tylko newsów ze świata. Przykładem ich świetnego wykorzystania była kampania stworzona w Kanadzie. Na bardzo krótkim filmiku, odbiorcom ukazywał się doktor, która w ciągu kilku sekund dokonuje badania.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
„Profilaktyka raka szyjki macicy nie zajmuje zbyt wiele czasu” – przekonuje BC Cancer Agency.
„Czy myśl o wykonaniu cytologii na twoim „kwiatku” wzbudza u ciebie dreszcze?”
Kampania, która w sieci krąży od niedawna, nakłania kobiety do wykonywania rutynowych badań, które mają wykryć komórki raka szyjki macicy, a porównanie żeńskich narządów do kwiatów ma pokazać, że częstym powodem, dla których nie poddajemy się badaniom jest zawstydzenie.
Zostań gwiazdą porno, bo będąc kobietą tylko to Ci się opłaca! W 2012 roku Sasha Grey wzięła udział w produkcji spotu z okazji kolejnej edycji Equal Pay Day. Miał on na celu zachęcić młode kobiet do zdobywania wykształcenia, ponieważ różnica, jaka występuje między zarobkami kobiet a mężczyzn to aż 20%-30%!
„Tato, będą mnie nazywać dzi*ką…” To kampania przygotowana dla norweskiego oddziału organizacji Care, zajmującej się działaniem na rzecz praw kobiet.
Był to spot, w którym nienarodzone dziecko prosiło ojca o to, by przeciwstawiał się temu, by dziewczynki i kobiety spotykała krzywda.
Procter & Gamble rozpoczęło niedawno kampanię #WeSeeEqual, w której zwraca uwagę na równość wobec płci. W spocie czytamy, że pieluchy nie dbają o to, kto je zmienia, równa płaca nie dba o to, kto ją otrzymuje, a tyłki nie obchodzi, kto je kopie! Marka sprzeciwia się stereotypowemu myśleniu!
Rok temu Badger&Winters stworzyło spot w ramach akcji społecznej „We are #WomenNotObjects”, która zwracała uwagę na problem, jakim jest uprzedmiotowianie i seksualizacja kobiet w przekazach reklamowych.
Badaj swoje cytrynki! #KnowYourLemons to kampania, która ma zachęcić kobiety do samobadania piersi oraz badań profilaktycznych. Była inna, dlaczego? Ponieważ na zdjęciach nie widzimy piesi, a zdjęcia cytryn, które głęboko zapadają w pamięć.
Organizacja Catalyst dostrzegła, że kobiety spotykają się codziennie z czymś niewidzialnym, czy to w pracy, czy w windzie, czy nawet w biznesie. Mowa o przeszkodach, które muszą pokonywać, gdyż status płci w dalszym ciągu jest nierówny!
Z okazji jutrzejszego Dnia Kobiet, życzymy wszystkim Paniom, by dbały o swoje zdrowie i walczyły o swoje prawa! 🙂