Upoluj e-book „NeuroMarketing Insight” [KONKURS]

Upoluj e-book „NeuroMarketing Insight” [KONKURS]

Upoluj e-book „NeuroMarketing Insight” [KONKURS]

Ponad 500 stron o mózgu i marketingu – zdobądź e-book „NeuroMarketing Insight” za darmo.

SZCZEGÓŁY

Zorza polarna wyrażona dźwiękiem dzięki sztucznej inteligencji

Zorza polarna wyrażona dźwiękiem dzięki sztucznej inteligencji
„Sound of Light” to najnowszy projekt Huawei pokazujący, że technologia może przenikać do świata sztuki i pomagać w przekraczaniu artystycznych granic. Premierowe wykonanie symfonii „z udziałem” AI miało miejsce 28 listopada w słynnej wiedeńskiej sali koncertowej Musikverein.
O autorze
1 min czytania 2018-11-29

Zorza polarna, sfilmowana w Norwegii w pobliżu miasta Tromsø przez uznanego fotografa Kjetila Skoglia, stała się inspiracją dla muzyków, którzy podjęli wyzwanie, by spektakl świetlny tworzony przez naturę zamienić w symfonię. Inżynierowie Huawei stworzyli dedykowany temu projektowi system sztucznej inteligencji, bazujący na AI wbudowanej w procesor smartfona Mate 20 Pro, potrafiący analizować właściwości światła tak niezwykłego jak zorza polarna, interpretować jej dynamikę i wyrażać ją dźwiękiem. Światowej sławy kompozytor Mark Sayfritz podjął się przetłumaczenia języka światła na język muzyki.

– Zastosowanie sztucznej inteligencji w mojej muzyce otworzyło zupełnie nowe możliwości twórcze. Wprowadziłem materiał filmowy z nagraniem zorzy polarnej do oprogramowania, które przeanalizowało takie elementy jak kolor, rozmiar, kształt i prędkość. Następnie wygenerowałem wariacje muzycznych fraz, w oparciu o to, co było widać na nagraniu wideo. AI rozpoznała poszczególne ujęcia zorzy i modulowała dźwięki tak, aby odzwierciedlały jej intensywność w kompozycji – mówi kompozytor Mark Sayfritz.

Te wariacje dźwiękowe posłużyły Jamesowi Shearmanowi, jednemu z najlepszych na świecie dyrygentów i kompozytorów, do stworzenia scenariusza widowiska „Sound of Light” godnego najlepszych sal koncertowych. Realizacja symfonii połączonej ze spektaklem wizualnym wymagała intensywnego przetwarzania danych w czasie rzeczywistym i wykorzystania komputerów o dużej mocy obliczeniowej. Inżynierowie Huawei przekształcili Huawei Mate 20 Pro – pierwszy na świecie smartfon z podwójnym chipsetem obsługującym sztuczną inteligencję – w komputer koordynujący ten niesamowity spektakl. Podczas występu na żywo, przekonwertowane dane były przekazywane za pośrednictwem smartfona do syntezatorów.

– Sztuczna inteligencja od dawna jest priorytetem w działaniach badawczo-rozwojowych Huawei. AI pozwala nam przekroczyć nasze ograniczenia, umożliwia osiąganie tego, co kiedyś wydawało się być poza naszym zasięgiem. Brzmienie światła dokładnie oddaje ten pomysł – powiedział Peter Gauden, global genior product marketing manager, Huawei CBG.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS

Słuchaj podcastu NowyMarketing

24 października 2018 firma Kärcher obchodziła jubileusz 25 lat obecności na polskim rynku. Podczas uroczystości w Teatrze im. Juliusza Słowackiego w Krakowie odbyło się pierwsze na świecie wykonanie utworu na orkiestrę symfoniczną i myjkę wysokociśnieniową.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się