Zorza polarna, sfilmowana w Norwegii w pobliżu miasta Tromsø przez uznanego fotografa Kjetila Skoglia, stała się inspiracją dla muzyków, którzy podjęli wyzwanie, by spektakl świetlny tworzony przez naturę zamienić w symfonię. Inżynierowie Huawei stworzyli dedykowany temu projektowi system sztucznej inteligencji, bazujący na AI wbudowanej w procesor smartfona Mate 20 Pro, potrafiący analizować właściwości światła tak niezwykłego jak zorza polarna, interpretować jej dynamikę i wyrażać ją dźwiękiem. Światowej sławy kompozytor Mark Sayfritz podjął się przetłumaczenia języka światła na język muzyki.
– Zastosowanie sztucznej inteligencji w mojej muzyce otworzyło zupełnie nowe możliwości twórcze. Wprowadziłem materiał filmowy z nagraniem zorzy polarnej do oprogramowania, które przeanalizowało takie elementy jak kolor, rozmiar, kształt i prędkość. Następnie wygenerowałem wariacje muzycznych fraz, w oparciu o to, co było widać na nagraniu wideo. AI rozpoznała poszczególne ujęcia zorzy i modulowała dźwięki tak, aby odzwierciedlały jej intensywność w kompozycji – mówi kompozytor Mark Sayfritz.
Zobacz również
Te wariacje dźwiękowe posłużyły Jamesowi Shearmanowi, jednemu z najlepszych na świecie dyrygentów i kompozytorów, do stworzenia scenariusza widowiska „Sound of Light” godnego najlepszych sal koncertowych. Realizacja symfonii połączonej ze spektaklem wizualnym wymagała intensywnego przetwarzania danych w czasie rzeczywistym i wykorzystania komputerów o dużej mocy obliczeniowej. Inżynierowie Huawei przekształcili Huawei Mate 20 Pro – pierwszy na świecie smartfon z podwójnym chipsetem obsługującym sztuczną inteligencję – w komputer koordynujący ten niesamowity spektakl. Podczas występu na żywo, przekonwertowane dane były przekazywane za pośrednictwem smartfona do syntezatorów.
– Sztuczna inteligencja od dawna jest priorytetem w działaniach badawczo-rozwojowych Huawei. AI pozwala nam przekroczyć nasze ograniczenia, umożliwia osiąganie tego, co kiedyś wydawało się być poza naszym zasięgiem. Brzmienie światła dokładnie oddaje ten pomysł – powiedział Peter Gauden, global genior product marketing manager, Huawei CBG.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
24 października 2018 firma Kärcher obchodziła jubileusz 25 lat obecności na polskim rynku. Podczas uroczystości w Teatrze im. Juliusza Słowackiego w Krakowie odbyło się pierwsze na świecie wykonanie utworu na orkiestrę symfoniczną i myjkę wysokociśnieniową.