Planet Heroes we współpracy z Centrum UNEP/GRID-Warszawa w ramach Partnerstwa SDGs „Razem dla Środowiska” ogłaszają Tydzień Ziemi i zapraszają do wspólnego sprzątania własnej okolicy. Każdy worek zebranych odpadów to wsparcie dla wybranej fundacji ekologicznej. Partnerem akcji jest system firm Coca-Cola w Polsce.
Z okazji Międzynarodowego Dnia Ziemi (22 kwietnia), Planet Heroes i Centrum UNEP/GRID-Warszawa zachęcają do zainicjowania własnego projektu polegającego na sprzątaniu parków, lasów czy brzegów rzek w swojej okolicy i dzieleniu się efektami wykonanej pracy. Dzięki partnerowi akcji, Coca-Cola HBC Polska, udział w inicjatywie pozwoli na finansowe wsparcie fundacji ekologicznych.
Zobacz również
Bohaterowie na rzecz przyszłości
Planet Heroes to pierwsza ekologiczna platforma crowdfundingowa, która realizuje swoją misję sprzątania świata poprzez zachęcanie użytkowników do tworzenia własnych inicjatyw prośrodowiskowych. Tegoroczna akcja Planet Heroes w Partnerstwie SDGs „Razem dla Środowiska” podjęta we współpracy z Coca-Cola jest efektem ambicji, którą firma konsekwentnie realizuje od 2018 roku.
– System firm Coca-Cola, w ramach ambicji „Świat Bez Odpadów”, od lat nawiązuje współprace i inicjuje projekty z podmiotami, które działają na rzecz wspierania zdrowego, wolnego od zanieczyszczeń środowiska oraz edukują w tym zakresie. Naszym celem jest, aby do 2030 roku pomóc zebrać taką liczbę opakowań, jaka trafia od nas do konsumentów. Podobny cel przyświeca Planet Heroes, a Międzynarodowy Dzień Ziemi to znakomita okazja, żeby wspólnie zachęcić wszystkich do tworzenia własnych inicjatyw prośrodowiskowych, które przysłużą się naszej planecie – mówi Krzysztofa Bełz, external affairs & CSR manager, Coca-Cola HBC Polska.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Globalna ambicja Coca-Cola „Świat Bez Odpadów” realizuje strategiczne cele w zakresie zbiórki i przetwarzania odpadów, projektowania opakowań i nawiązywania partnerstw. Do 2030 roku firma na całym świecie chce pomagać zbierać i przetwarzać dokładnie tyle butelek i puszek, ile trafia od niej na rynek. Jednocześnie dąży do zwiększenia udziału surowców wtórnych używanych do produkcji opakowań, co pomoże zmniejszyć zużycie plastiku, a także do projektowania wyłącznie opakowań, które w 100% nadają się do recyklingu – na polskim rynku niemal 100% wszystkich opakowań może być ponownie przetworzonych. W Polsce, wraz z innymi producentami Coca-Cola promuje ideę stworzenia systemu depozytowo-kaucyjnego, który będzie przyjazny dla konsumentów i dzięki któremu selektywna zbiórka odpadów będzie skuteczniejsza, umożliwiając ponowne wykorzystanie większej ilości opakowań i zamknięcie obiegu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jak dołączyć do akcji?
Zaangażowanie w akcję z okazji Międzynarodowego Dnia Ziemi jest bardzo łatwe. Wystarczy, że zarejestrujemy się na platformie planetheroes.pl i w dniach 19-25 kwietnia br. posprzątamy zaśmiecony teren w wybranej przez nas okolicy, np. park, las, czy brzeg rzeki. Kolejny krok to zrobienie zdjęć, które zobrazują stan przed sprzątaniem, oraz zebrane śmieci, czyli efekty naszej pracy. Ostatnim etapem jest zaś stworzenie i publikacja rezultatów projektu na stronie platformy Planet Heroes i wybór organizacji, którą chcemy wesprzeć.
W tegorocznej akcji beneficjantami są poniższe podmioty:
- Fundacja Mare, chroniąca ekosystem Morza Bałtyckiego
- Fundacja Dla Biebrzy, zajmująca się ochroną środowiska Biebrzy i okolic,
- Operacja Czysta Rzeka, sprzątająca polskie rzeki i ich okolice.
Liczy się każdy wysiłek, nawet codzienny spacer czy jogging połączony ze zbiórką śmieci może być cenną pomocą. Ważne jest jednak, aby segregować odpady i udokumentować to, ile zbierzemy, ponieważ każdy zebrany worek to 10 zł przekazane na rzecz jednej z trzech organizacji ekologicznych. Jeśli nie mamy możliwości zaangażowania się w sprzątanie okolicznych terenów, warto wesprzeć istniejące projekty na platformie Planet Heroes. Szczegóły jej działania oraz dokładne wskazówki, znaleźć można na stronie www.planetheroes.pl/worldwithoutwaste.