Do realizacji tej współpracy wybrano dziewięć z nich: Blanche, Bruuns Bazaar, Designers Remix, Filippa K, Han Kjøbenhavn, Holzweiler, House of Dagmar, Libertine Libertine i Won Hundred.
– Zrównoważony rozwój to temat zyskujący coraz większą uwagę we wszystkich naszych kategoriach, szczególnie w segmencie Premium. Zdajemy sobie sprawę z tego, że nasi klienci Premium oczekują produktów cechujących się nie tylko wysoką jakością i modnym wzornictwem, ale również zrównoważonym podejściem. Jako platforma obsługująca ponad 29 milionów aktywnych konsumentów z 17 krajów oraz sprzedająca produkty ponad 2.000 marek, czujemy, że możemy mieć wpływ na rynek mody zrównoważonej i bardziej przyjaznej środowisku. Dlatego też, we współpracy z naszymi partnerami, którzy podzielają wizję i etykę Zalando, oferujemy naszym klientom zrównoważone rozwiązania oraz codziennie rozwijamy branżę mody. Kolekcja Małe kroki. Duża zmiana. Razem z Zalando to wielki krok we właściwym kierunku – mówi Lena-Sophie Roeper, head of buying premium and sports w Zalando.
Zobacz również
Dziewięć wspomnianych skandynawskich marek, będących liderami w zrównoważonej modzie, otrzymało wyzwanie stworzenia spójnej, świadomej kolekcji, mającej na uwadze również wzornictwo i jakość. Efekt tej współpracy to 70 produktów, których powstaniu przyświecało wykorzystanie technik ograniczających zużycie zasobów środowiska oraz lepszych jakościowo materiałów, a także aspekty społeczne. Każda z marek wniosła do projektu własne, świadome podejście, a wraz z nim gamę tkanin i metod twórczych. Innowacyjna kolekcja bazuje na organicznej bawełnie, trwałym trioctanie, poliestrze wyłącznie z recyklingu, nadrukach z certyfikatem OEKO-TEX, a także na ograniczeniu pestycydów i mniejszej ilości użytej wody.
To oferta stanowiąca podstawę do skomponowania garderoby na długie lata. Stonowana paleta kolorystyczna pomaga zachować spójność w połączeniach zwiewnych sukienek, garniturów strukturalnych, trwałego jeansu i lekkich kurtek. Różnorodność stylistyczna pozwala użytkownikowi na swobodne dopasowywanie poszczególnych elementów stroju, dając w efekcie indywidualny styl, który sprawdzi się przez wiele sezonów.
– Ta współpraca jest kontynuacją celów Zalando, jakie – w obliczu zmieniających się potrzeb naszych klientów – postawiliśmy sobie w zakresie zrównoważonego rozwoju. Kolekcja Małe kroki. Duża zmiana. Razem z Zalando ma na celu zwiększenie świadomości klientów na temat asortymentu mody zrównoważonej i przyjaznej środowisku na Zalando oraz ułatwienie im dokonywania świadomych wyborów podczas zakupów. Współpracując z dziewięcioma markami premium, chcemy pokazać naszym klientom, jak łatwo znaleźć zrównoważony styl od stóp do głów – mówi Jonny Ng, director marketing strategy & campaigns w Zalando.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Kolekcja będzie dostępna w sprzedaży na Zalando.pl od 27 stycznia 2020, na każdym z 17 rynków Zalando, a jej wprowadzeniu towarzyszyć będzie dedykowana kampania w prasie, OOH, mediach społecznościowych oraz w kanałach własnych marki.
Słuchaj podcastu NowyMarketing