Zuza Kołodziejczyk w kampanii END.IT: jest gorąco, a będzie gorzej – nadkonsumpcja mięsa dopalaczem katastrofy klimatycznej

O autorze
1 min czytania 2023-08-23

Modelka Zuza Kołodziejczyk włączyła się w kampanię podnoszącą świadomość nadkonsumpcji produktów pochodzenia zwierzęcego w Polsce. „Zupełnie nie rozumiem, dlaczego w Polsce nadal spożywamy tak ogromne ilości mięsa” – tak zareagowała na wnioski płynące z najnowszego raportu „Więcej pieniędzy, więcej mięsa” Fundacji Compassion in World Farming Polska. 

Najnowszy raport „Więcej pieniędzy, więcej mięsa” ujawnił, że Polska znajduje się na 3 miejscu w UE pod względem najwyższego spożycia mięsa. Jemy prawie cztery razy więcej mięsa niż zalecenia komisji EAT-Lancet w prozdrowotnej diecie planetarnej. Nasz nienasycony apetyt na tanie mięso i inną żywność pochodzenia zwierzęcego napędza eskalację kryzysów klimatycznych, zdrowotnych i przyrodniczych.

Wnioski płynące z raportu skomentowała Zuza Kołodziejczyk – modelka i zwyciężczyni trzeciej edycji programu telewizyjnego „TOP MODEL – Zostań Modelką” – która dołączyła do kampanii End.it nawołującej do zakończenia hodowli przemysłowej.

– Jestem zdziwiona i zupełnie nie rozumiem, dlaczego w Polsce nadal spożywamy tak ogromne ilości mięsa pomimo wielu dostępnych informacji na temat negatywnego wpływu takiej nadkonsumpcji. Nasi dziadkowie jedli mięso raz w tygodniu, dziś wiele osób nie wyobraża sobie posiłku bez mięsa, a takie podejście jest przecież zwyczajnie szkodliwe. Wydaje mi się, że w tym temacie potrzeba jeszcze więcej edukacji, ale też gotowych rozwiązań systemowych, ułatwiających podejmowanie świadomych wyborów żywieniowych. Wierzę, że jeśli więcej osób zacznie zdawać sobie sprawę z konsekwencji stosowania takiej przesyconej mięsem diety, nie będzie trzeba namawiać ich do zmian, które wszystkim wyjdą na dobre – mówiła Zuza Kołodziejczyk.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Zuza Kołodziejczyk wzięła udział w letniej sesji zdjęciowej, która uzmysławia, że jest gorąco, a będzie jeszcze goręcej – a to właśnie wysokie spożycie mięsa jest dopalaczem katastrofy klimatycznej.

– Jesteśmy dumni, że Zuza dołączyła do naszej kampanii i wspiera postulaty związane z redukcją spożycia mięsa. Bez znaczącego zmniejszenia konsumpcji produktów odzwierzęcych uniknięcie coraz niebezpieczniejszych zmian klimatycznych będzie praktycznie niemożliwe. Temperatury na całym świecie biją kolejne rekordy. Czy naprawdę chcemy ugotować naszą planetę tylko po to, żeby móc dalej jeść tyle mięsa – mówi Małgorzata Szadkowska, prezeska Compassion in World Farming Polska. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Co możemy zrobić, żeby pomóc planecie? Warto zapoznać się z nową globalną kampanią END.IT Fundacji Compassion in World Farming, która zajmuje się zmianą systemu żywnościowego oraz dobrostanem zwierząt. Fundacja zachęca do składania podpisów pod petycją.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się