W ramach projektu Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych i Prezydent Hanna Zdanowska zapraszają łodzian do spędzania czasu w otoczeniu leśnej zieleni.
Dekoracje z mchu, tworzące projekt „Leśne Ślady Natury”, pojawiły się na elewacjach rankiem 12 czerwca. Oficjalnego otwarcia projektu dokonał Edward Janusz, Dyrektor Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Łodzi, oraz Tomasz Piotrowski, Dyrektor Biura Prezydent Miasta Łodzi Hanny Zdanowskiej podczas konferencji prasowej przy jednej z dekoracji, zamontowanej na fasadzie budynku przy ul. Kościuszki 9. W tym wypadku prezentowała ona sylwetkę bażanta jako mieszkańca łódzkich lasów, zaś pozostałe instalację znalazły się na dziewięciu innych miejskich kamienicach w centrum, blisko głównych arterii komunikacyjnych, gdzie panuje największy ruch.
Zobacz również
Celem akcji, skierowanej do mieszkańców Łodzi, jest propagowanie terenów zielonych, w szczególności lasów na terenie województwa, jako idealnego miejsca do spędzania wolnego czasu, rekreacji czy uprawiania sportu. Komunikacji sprzyja fakt, iż to właśnie Łódź może pochwalić się jednym z największych w Europie kompleksów leśnych znajdujących się w granicach administracyjnych miasta, czyli Lasem Łagiewnickim (zajmuje on powierzchnię 1.205,45 ha). Ponadto, tegoroczny projekt podkreśla szczególną dla łódzkich Lasów Państwowych 70-rocznicę istnienia, która jednocześnie była motorem do wyjątkowego uczczenia działalności organizacji.
Nie jest zaskoczeniem, że w roli ambasadorów akcji wystąpili przedstawiciele leśnej fauny, których możemy spotkać na terenie województwa łódzkiego. Na ścianach znalazły się sylwetki lisa, bobra, wilka, jelenia, sarny, bażanta, łosia, bielika, zająca i dzika. Zwierzęta zostały wykonane z mchu strukturalnego, dzięki czemu niemal „rozkwitły” na szarych elewacjach, które – tak jak w przypadku murali o różnorodnych i intensywnych barwach, stanowią doskonałe tło dla soczystej zieleni.
– Nasz projekt idealnie wpisuje się w ideę kreatywnego dekorowania przestrzeni miejskiej i murali, z których słynie Łódź – mówi Edward Janusz. – Nowoczesny i niestandardowy charakter kampanii to dodatkowy atut, dzięki któremu pragniemy dotrzeć do młodych, aktywnych ludzi, ceniących oryginalne pomysły, ale i zwracających uwagę na proekologiczne rozwiązania.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Zastosowanie żywej rośliny nie tylko jest zgodne z ideą akcji, ale też dodatkowo wyróżnia dekoracje wśród wszechobecnych reklam i billboardów. Naturalny jasnozielony kolor na szarym tle fasad przyciąga wzrok przechodniów, którzy zatrzymują się przy dekoracjach, zainteresowani niecodziennym widokiem.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Łódź to miasto o ogromnym potencjale, nie tylko w kontekście biznesu czy postindustrialnych obiektów, które z powodzeniem rewitalizujemy np. w formie lokali dla kreatywnych zgodnie z ideą zrównoważonego rozwoju – mówi Tomasz Piotrowski, Dyrektor Biura Prezydent Miasta Łodzi. – Łódź kreuje także przestrzeń zieloną, co możemy zaobserwować każdego dnia na ulicach, które zdobi coraz więcej kwiatów, kolorowych krzewów i drzew. Świadomi leśnego bogactwa naszego regionu, przez wspólny projekt z Regionalną Dyrekcją Lasów Państwowych w Łodzi, pragniemy kreować proekologiczne postawy i zachęcić do spędzania czasu wśród zieleni.
Ekologiczny charakter projektu podkreśla fakt, iż mech, którego instalacja nie ingeruje w nawierzchnię (czyli w tym wypadku – fasadę budynku), jest żywą rośliną, która po zakończeniu akcji będzie przeniesiona do jednego z łódzkich parków lub lasu i tam zasadzona. Mech, wiszący na elewacji budynku, w naturalny sposób reaguje na warunki atmosferyczne, samoczynnie nawadniając się podczas deszczu lub czerpiąc wilgoć z powietrza.
Z akcją „Leśne Ślady Natury” związany jest konkurs, skierowany szczególnie do tych, którzy wszelkie ciekawostki i znaleziska lubią uwieczniać na zdjęciach typu „selfie” oraz okraszać trafnym komentarzem. Zadanie polega na wykonaniu fotografii, na której widoczny jest zarówno jej autor, jak i dekoracja z mchu, a następnie wymyśleniu hasła promującego wypoczynek na świeżym powietrzu w łódzkich lasach. Aplikacja konkursowa jest dostępna na oficjalnym profilu Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Łodzi pod adresem, gdzie uczestnicy mogą zgłaszać swoje propozycje do niedzieli, 12 lipca. Komisja konkursowa nagrodzi 100 autorów najlepszych zdjęć i najbardziej kreatywnych sloganów, chlebakami przydatnymi podczas wycieczek do lasu.
Akcja „Leśne Ślady Natury”, która potrwa do 15 lipca, wpisuje się w stałą komunikację Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Łodzi. Jednym z celów, jaki stawiają sobie pracownicy łódzkiego oddziału jest edukacja społeczeństwa, udostępnianie terenów leśnych przy jednoczesnym dbaniu o ich ochronę, stworzenie odpowiedniej infrastruktury turystycznej i dostarczanie informacji o atrakcjach pod kątem sportu i rekreacji. Wydarzeniem, które na stałe wpisało się w kalendarz łódzkich imprez jest Święto Lasu obchodzone na początku maja, kiedy na Rynku Manufaktury łodzianie mogą dowiedzieć się więcej o faunie i florze obecnej w lasach województwa, wziąć udział w ciekawych konkursach i zabawach, wygrać proekologiczne nagrody.
„Leśne Ślady Natury” można znaleźć na elewacjach budynków przy ulicy: Kościuszki 9, Próchnika 14, Narutowicza 27, Kilińskiego 10, Kilińskiego 26, Rewolucji 1905 nr 13, Abramowskiego 2, Czerwona 1, Pomorska 145 oraz Jaracza 32.