Zgodnie z danymi Woodgreen, w 2023 roku organizacja odnotowała 62-procentowy wzrost liczby porzuconych zwierząt domowych. Głównym powodem takiego stanu rzeczy jest kryzys związany z kosztami utrzymania.
„Cat-alogue” i „Dog-alogue” to katalogi, które powstały przy współpracy brytyjskiego oddziału sklepu IKEA oraz organizacji Woodgreen Association.
Zobacz również
Znajdują się w nich zdjęcia kotów i psów, korzystających z różnych mebli dla zwierząt produkcji sieci IKEA – od wygodnych łóżek, po stylowe drapaki dla kotów. Celem akcji jest podniesienie świadomości na temat adopcji zwierząt oraz zainspirowanie wygodnych przestrzeni do życia dla czworonożnych przyjaciół.


Jak social media zmieniają współczesną ścieżkę zakupową? [WEBINAR]
Słuchaj podcastu NowyMarketing

Kolekcja UTSÅDD, którą promują zwierzaki została opracowana przy pomocy lekarzy weterynarii i ekspertów ds. produktów dla zwierząt. Składa się z 29 elementów zaprojektowanych z myślą o typowych czynnościach kotów i psów: jedzeniu, spaniu, zabawie i chowaniu się.
„Cat-alogue”:
„Pies-alogue”:
Prezentowane w katalogach meble, zostały również przekazane do Centrum Rehabilitacji Woodgreen, aby poprawić stan życia zwierząt oczekujących na adopcję.
– W IKEA wierzymy, że zwierzęta są częścią rodziny. Naszym celem było stworzenie kolekcji, którą pokochają nasze koty i psy i którą będą mogli cieszyć się ich ludzcy rodzice – mówi Michaela Quinlan, dyrektor sprzedaży IKEA w Wielkiej Brytanii i Irlandii.
– Każde zwierzę zasługuje na kochający dom, w którym czuje się bezpieczne i szczęśliwe. Jesteśmy podekscytowani współpracą z IKEA oraz pomocą zwierzętom ze schroniska, jak również możliwością podnoszenia świadomości na temat naszej misji – dodaje Fiona Cooke, kierownik ds. usług specjalistycznych w Woodgreen.
PS (PS)Influencerzy na TikToku promują kolekcję IKEA dla czworonogów
IKEA na TikToku zaprezentowała kolekcję dla zwierząt. Transmisję na żywo prowadziły same zwierzaki.