O opinię zapytano 524 osoby w wieku 18-65 lat. Wnioski z badania dowodzą, że W poszukiwaniu lokalnych informacji, korzystamy z dedykowanych aplikacji jak np. Panorama Firm.
W badaniu zapytano respondentów o następujące obszary:
Zobacz również
Częstotliwość korzystania z urządzeń mobilnych
Częstotliwość korzystania z urządzeń mobilnych zależy od preferowanego nośnika. Jak wynika z badania na co dzień to komputer jest nadal najczęściej używany do przeglądania stron internetowych – 96,1% korzysta z niego codziennie lub prawie codziennie. Wśród osób posiadających smartfon – 72% osób używa go równie często, zaś wśród osób posiadających tablet – 53,9% osób. Wśród smartfonów najpopularniejsze są telefony z ekranem dotykowym (82,7%) i systemem operacyjnym Android (68,8% badanych).
Miejsca korzystania z Internetu
Smartfony i tablety w pełni zaspokajają potrzeby informacyjne i rozrywkowe. Analizując częstotliwość użytkowania tych dwóch urządzeń, w warunkach domowych częściej korzystamy z tabletu niż z telefonu (92,7% vs. 87,1%).W pozostałych sytuacjach niekwestionowanym liderem jest smartfon.
Cel korzystania z urządzeń mobilnych
Jeśli chodzi o cele korzystania z Internetu w urządzeniach mobilnych, telefonu używamy m.in. do czytania wiadomości (81%), obsługi poczty (78%), pozyskiwania informacji i korzystania z portali społecznościowych (61%). Tablet z kolei dominuje podczas oglądania filmów i seriali (65%), grania w gry (57%), internetowych zakupów i dokonywania wszelkiego typu rezerwacji.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
W odniesieniu do poszukiwania informacji lokalnych za pośrednictwem smartfona czy tabletu, kluczowe dla zwolenników urządzeń mobilnych są dane kontaktowe firmy (41, 5 %), lokalizacja, trasa dojazdu (34,7%) oraz adres strony www (34,1%). Informacje są głównie uzyskiwane poprzez wyszukiwarki (84,1%), opinie na forach internetowych (78, 4%), a także opinie ekspertów (61,1%). Dla użytkowników smartfonów najważniejsze są dane teleadresowe, natomiast większy ekran tabletów ułatwia przeglądanie opinii i porównywanie cen.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Znajomość aplikacji mobilnych
Badanie Eniro Polska, właściciela Panoramy Firm, która służy do wyszukiwania lokalnego miejsc, produktów i usług,potwierdziło również popularność aplikacji mobilnych. Prawie 98% badanych deklaruje znajomość nowoczesnych trendów w poszukiwaniu informacji lokalnych.Jak można się spodziewać, użytkownicy najchętniej wybierają aplikacje bezpłatne (99,6%). W przypadku konieczności zapłacenia za usługę najbezpieczniejszym i najłatwiejszym sposobem płatności okazał się SMS (30,3%). Użytkownicy z zainteresowaniem patrzą również na zupełnie nowe możliwości smartfonów, jak możliwość otrzymywania zniżek (38,4%), zbierania punktów lojalnościowych (28,8%) i używania jako kartę płatniczą (13,5%).
Wśród wymienianych przez respondentów znalazła się również bezpłatna aplikacja mobilna Panorama Firm, która pozwala na lokalne wyszukiwanie firm, produktów oraz usług bezpośrednio na mapie poprzez jedno pole wyszukiwania. Jest również zintegrowana z serwisem Facebook, co pozwala na sprawdzenie, gdzie ostatnio „meldowali się” nasi znajomi.
Podsumowanie
Raport „Zwyczaje Polaków związane z korzystaniem ze smartfonów i tabletów” potwierdził, iż dynamicznie przybywa zwolenników urządzeń mobilnych, którzy zgodnie z aktualnymi trendami korzystają z aplikacji umożliwiających szybkie i efektywne zdobywanie informacji o firmach, produktach i usługach.
Z myślą o rosnących potrzebach Polaków związanych z szybkim docieraniem do użytecznych informacji w życiu prywatnym i zawodowym, firma Eniro Polska wdrożyła w tym roku aplikację mobilną Panorama Firm, która umożliwia lokalne wyszukiwanie informacji.
Na podstawie wyników badania zrealizowanego przez Instytut Badawczy Millward Brown dla Eniro Polska oraz szybkości rozwoju nowych technologii, można spodziewać się w przyszłości znacznej dominacji urządzeń mobilnych nad komputerami, bądź też ich zastąpienia kolejnym innowacyjnym urządzeniem.
Nowe technologie na dobre zagościły w naszym życiu zarówno zawodowym jak i prywatnym. Jak wynika z badania zdecydowana większość posiada smartfon, niewiele mniej – tablet, korzystając z niego codziennie do różnych celów. To ważny sygnał dla firm, których obecność w nośnikach mobilnych staje się dziś koniecznością. Jest to bowiem medium przyszłości, w którym są również ich Klienci.
Eniro jest firmą, która specjalizuje się w wyszukiwaniu lokalnym w mediach elektronicznych. Obecnie naszym wiodącym produktem jest aplikacja mobilna – Panorama Firm. Aby produkt mógł osiągnąć sukces na rynku niezbędne jest poznanie grupy docelowej – jej zachowań, preferencji i charakterystyki. Zleciliśmy to badanie firmie badawczej Millward Brown, ponieważ bardzo dogłębnie analizujemy zwyczaje osób korzystających z mobilnego Internetu – mówi Magdalena Wypychowicz, Dyrektor Działu Rozwoju Produktów i Usług w Eniro Polska.